صنعت، معدن، تجارت

بازار تخم مرغ زیر ذره بین بازرسان/ نظارت بر بازار تشدید می شود

در پنج ماهه اول امسال در خصوص تنظیم بازار کالای مرغ و تخم مرغ اعلام شد که بر این اساس تعداد بازرسی های انجام شده در این مدت در مجموع، ۷۷ هزار و ۴۳۹ مورد بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج ماهه اول امسال در خصوص تنظیم بازار کالای مرغ و تخم مرغ اعلام شد که بر این اساس تعداد بازرسی های انجام شده در این مدت در مجموع، ۷۷ هزار و ۴۳۹ مورد بوده است.

با توجه به تشدید بازرسی های مرتبط با این اقلام کالایی که از ابتدای امسال در چندین مرحله به عنوان اولویت بازرسی تعیین شده بودند؛ تعداد کل پرونده‌های متشکله برای تخلفات مرتبط با عرضه مرغ و تخم مرغ در سراسر کشور ۴ هزار و ۸۱۳ مورد بوده است.

ارزش ریالی کل پرونده‌های متشکله و برگه های گزارش بازرسی در ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

در گزارش ارائه شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعداد بازرسی گوشت مرغ در پنج ماهه نخست امسال، ۴۸ هزار و ۴۰۹ مورد بوده و در همین راستا برای ۲ هزار ۶۷۰ واحد صنفی متخلف، برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است.

همچنین در این بازه زمانی تعداد بازرسی های انجام شده در خصوص کالای تخم مرغ ۲۹ هزار ۳۰ مورد بوده و برای ۲ هزار ۱۴۳ متخلف صنفی، گزارش بازرسی به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

لازم به توضیح است؛ روند نظارتی و تشدید بازرسی ها روی اقلام کالایی مرغ و تخم مرغ در ایام پیش روی در سراسر کشور ادامه دارد و همزمان با گزارشات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴، در اسرع وقت به تخلفات صنفی مرتبط رسیدگی و اعمال قانون می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا