بانکبانک و بیمهراه و ساختمان

۳۱۷ نفر از ۱۰۰ هزار! / بانک ها تاکنون به ۳ دهم درصد از متقاضیان وام اجاره مسکن، تسهیلات دادند

 

 در شرایطی که فصل نقل و انتقالات مستاجران رو به پایان است و بسیاری از مستاجران چشم انتظار وام ودیعه مسکن مانده اند، خبرها از حرکت لاک پشتی نظام بانکی در رسیدگی به درخواست های این وام حکایت دارد. به طوری که به گفته وزیر راه تاکنون تنها ۳۱۷ فقره وام پرداخت شده و خبرگزاری فارس هم در یک بررسی میدانی خبر داده که از میان ۱۰ بانک مورد بررسی، بخشنامه این وام به ۷ بانک ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،وام کمک ودیعه مسکن که از مردادماه، ثبت نام آن به صورت پیامکی آغاز شد، طبق این گزارش، با استقبال پیامکی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مواجه شده است. بعد از ثبت نام پیامکی، قرار بوده تا مدارک متقاضیان تکمیل شود  که به گفته وزیر راه و شهرسازی از  این میزان ۶/۱ میلیون نفر کد ملی معتبر داشتند که در نهایت ۳۸۰ هزار نفر تشکیل پرونده دادند و ۱۰۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند.
با این حال، به نظر می رسد این آمارهای چند ده تا چند صد هزار نفری، با روندی که هم اینک در نظام بانکی مشاهده می شود، حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را برای بسیاری از مستاجران داشته باشد. چرا که در شرایطی که شهریور به نیمه رسیده و فصل نقل و انتقالات رو به پایان است، خبرگزاری فارس در گزارشی میدانی خبر داده که از میان ۱۰  بانک مورد بررسی، بخشنامه اعطای این وام هنوز به شعب ۶ بانک ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از وزیر راه و شهرسازی آمار خانواده های واجد شرایط را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام و در عین حال، تعداد افرادی  که وام را دریافت کرده اند تنها ۳۱۷ نفر اعلام کرد والبته به نقل از رئیس کل بانک مرکزی وعده داد که روند پرداخت وام ودیعه شتاب می گیرد.

۲۳۲۳

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا