بورسبورس اوراق

پیش‌بینی بلندمدت بازار سهام / شاخص کل تا ۲.۸ میلیون واحد صعود می‌کند

یک کارشناس بورسی مطرح شد:

در ادامه ریزش بازار سهام امروز هم شاخص کل بازار سهام بیش از سه درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۶۳۱ هزار واحد رسید. اما بورس در آینده چه می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین زمانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد کف حمایتی شاخص کل است و احتمالا در این محدود بازار برگشت خواهد کرد. پیش‌بینی بنده این است که بازار در این محدود از شاخص کل یک کف دوقلو می‌سازد.

وی افزود: به لحاظ موج شماری الیوتی، بازار سهام در محدود شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در حال تکمیل موج چهارم خود است و برای موج پنجم صعودی آماده می‌شود. اکثر سهم‌ها و نمادها به نوعی اشباع فروش شدند و تقریبا فروشنده‌ای در بازار به نوعی وجود ندارد و بیشتر افراد در مقام خریدار هستند.

همچنین وی در رابطه با حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام و از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به بازار سهام گفت: به نظرم بحث بازار دستوری و دست‌کاری در بازار حرف بی‌راهی نیست چرا که حقوقی‌ها به شدت در حال عرضه و فروش هستند و از طرف دیگر هم بازار ترسیده خصوصا کد اولی‌ها که تعدادشون بالای هفت میلیون نفر است و حجم معاملات زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان گواه این ترس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بنده بازگشت بازار سهام به کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و بعد از آن رسیدن شاخص کل به دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد قبل از انتخابات آمریکا است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا