انرژی

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسیده است

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هم اکنون ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسیده است.

همایون حائری در آیین افتتاح واحد دوم گازی  نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو استان کرمانشاه که امروز(۱۳ شهریور) به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، با بیان اینکه امسال دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی حرارتی در کشور به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: هزار مگاوات از این میزان مربوط به شش نیروگاه‌ سیکل ترکیبی بخار است که رکوردی در صرفه‌جویی مصرف سوخت گاز به میزان ۱.۵ میلیارد مترمکعب را رقم زده است.

وی همچنین از افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور از ۳۷.۱ درصد ابتدای دولت به ۳۷.۸۹ درصد خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این راندمان تا پایان سال به حدود ۳۹ درصد برسد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین از آغاز تعمیرات نیروگاه‌های کشور از امروز و با کاهش بار مصرفی خبر داد که منجر به افزایش ظرفیت برای فصل تابستان سال آینده خواهد شد.

حائری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که از کلاس F و با راندمان ۵۷ درصد است، افزود: این نیروگاه در مجموع ظرفیتی بیش از ۹۰۰ مگاوات دارد که واحد اول بخش گازی آن آذر سال گذشته افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح واحد دوم بخش گازی این نیروگاه بودیم، عنوان کرد: عملیات اجرایی این واحد اواخر مرداد سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: با بهره‌برداری از این واحد گازی، ظرفیت نیروگاهی کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسید.

وی از مزایای افتتاح این واحد نیز یاد کرد که علاوه بر افزایش توان تولید برق کشور، به توسعه فعالیت‌های صنعتی در غرب کشور و تامین برق مورد نیاز آنها و همچنین افزایش ظرفیت صادراتی برق کمک خواهد کرد.

حائری از اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۱۱۵۰ نفری که با افتتاح این نیروگاه ایجاد می‌شود هم خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش‌بینی کرد، بخش بخار این نیروگاه با ظرفیت ۲۹۳ مگاوات نیز تا قبل از پیک تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا