انرژی

ایجاد ۴۱۰۰ واحد خورشیدی خانگی در کشور

ایسنا/اردبیل سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: قریب به ۴ هزار و ۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور با مشارکت مردم ایجاد شده است.

جعفر محمدنژاد ۱۳ شهریور در مراسم افتتاح طرح‌های نیروگاهی در اردبیل اظهار کرد: ایران دارای منابع بسیار انرژی است که باید در راستای تقویت تولید و ایجاد بسترهای توسعه از آنها بهره‌ برد.
وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته احداث شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال بالغ بر یک هزار واحد پنل خورشیدی خانگی نیز افتتاح خواهد شد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به مزایای ایجاد نیروگاه‌های با مقیاس کوچک، بزرگ و متوسط در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش تلفات در شبکه، ایجاد اشتغالزایی و پدافند غیرعامل از مزایای ایجاد این واحدهای نیروگاهی است.
محمدنژاد ادامه داد: علیرغم اینکه ایران کشوری با منابع نفت و گاز غنی است اما در انرژی‌های تجدیدپذیر نیز وارد عمل شده و توانسته‌ایم  در این بخش در کشور موفق عمل کنیم.
وی اردبیل را دارای منابع غنی انرژی به ویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد و گفت: تنها در یک نقطه و در منطقه مشگین‌شهر قابلیت استحصال ۴۰۰ مگاوات برق از محل انرژی‌های زمین گرمایی داریم که این امر اردبیل را از نقاط متعدد کشور متمایز می‌کند.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایجاد چنین نیروگاه‌هایی را علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز مهاجرت معکوس نیز دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی کشور روحیه‌ای بزرگ و همتی بلند می‌طلبد که در اردبیل ما امروز شاهد یکی از این طرح‌های جهادی هستیم که در راه اعتلای میهن و خدمت به کشور نیروگاهی با این وسعت و گستره اجرایی، احداث و بهره‌برداری می‌شود.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا