انرژی

مشترکان کم مصرف از پاییز برق رایگان مصرف می‌کنند

ایسنا/اردبیل معاون وزیر نیرو ومدیرعامل توانیر گفت: در قالب برق امید مشترکان کم مصرف از ماه آینده برق رایگان مصرف می کنند.

متولی زاده ۱۳ شهریور درحاشیه آیین افتتاح پروژه توانیر در اردبیل اظهار کرد: این طرح با هدف اصلاح الگوی مصرف مشترکین باتصویب هیات دولت اجرایی می شود.
وی بابیان اینکه در روزهای آینده میزان مصرف وطبقه بندی مشترکان در قالب خوش مصرف، پرمصرف وکم مصرف اطلاع رسانی می شود، افزود: با این اطلاع رسانی مشترکان را تشویق و ترغیب به مصرف بهینه برق خواهیم کرد تا به جمع مشترکان کم مصرف ملحق شوند.
معاون وزیر بیان کرد: مشترکان پر مصرف با روش ساده می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند تا صورتحساب برق مصرفی آنها تعدیل شود.
وی گام دوم رااقدامات مناسب در جهت بهینه سازی مصرف بیان کرد وگفت:مشترکان بانصب سلول خورشیدی می توانند بخشی از مصرف خود را تولید کنند تا در قالب نیروگاه‌های کوچک به کمک توانیر بیایند.
متولی زاده به پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان نیروگاه‌های کوچک اشاره کرد و افزود: در یک فضای کوچک  2 در ۲متر نیز می توان تا۴۰۰ وات برق تولید و به سلامت محیط زیست و کاهش آلایندگی کمک کرد.
وی گفت: امروز با حضور رییس جمهور پست ۲۳۰به ۶۳کیلو ولت آرتا که  360مگاولت آمپر ظرفیت دارد و جز پست‌های مهم کشور است، افتتاح شد.
مدیر عامل توانیر اظهار کرد: این پروژه در مدت ۴سال احداث شده و ۹۵ درصد تجهیزات این  پست ساخت داخل است و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی افتتاح دونیرگاه خورشیدی به ظرفیت ۱.۷ مگاولت را یادآور شد و بیان کرد: بخش خصوصی برای اجرای این پروژه ۱۵میلیارد تومان هزینه کرده و در کمترین زمان عملیاتی واجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا