امور زیربناییراه و ساختمان

معرفی متقاضیان دریافت ودیعه مسکن تا پایان شهریور به بانک‌ها/ ۳۳۰ هزارنفر، واجد شرایط دریافت وام

معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام این مطلب که ۴۴۰ هزارنفر برای دریافت وام ودیعه مسکن درخواست کردند که از این تعداد ۳۳۰ هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند از پرداخت این وام به ۳۰۰ متقاضی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود محمودزاده، آخرین وضعیت ارایه و ورداخت کمک ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط را توضیح داد.

معاون مسکن و ساختمان گفت: از حدود ۴۱۰ هزارنفری که مدارک خود را بارگذاری‌ کردند ۳۳۰ هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانکها معرفی شدند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، ۱۳۰۰ پرونده در بانک ها تشکیل شده و ۳۰۰ واحد وام نیز به متقاضیان واجدشرایط پرداخت شده است.

محمودزاده تصریح کرد: تا پایان شهریور تمامی متقاضیان جهت دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها معرفی می شوند.

وی توضیح داد: یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن این است که متقاضیان هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری کنن تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

گفتنی است، ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا، زندگی آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمایت از مستاجران کرده است. رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و درعین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا