امور زیربناییراه و ساختمان

هندی‌ها اولین گروه تجهیزات ایتالیایی را تا دو ماه دیگر وارد بندر چابهار می‌کنند

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: اپراتور هندی قول داده است که تا اکتبر سال جاری میلادی اولین گروه تجهیزات بندری، بندر چابهار را وارد کنند که این تجهیزات شامل تجهیزات موبایل ساحلی است.

همچنین بخوانید

محمدرضا الهیار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین اقدام شرکت هندی برای تامین تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: اپراتور هندی قول داده است که تا اکتبر سال جاری میلادی اولین گروه تجهیزات بندری، بندر چابهار را وارد کنند که این تجهیزات شامل تجهیزات موبایل ساحلی است.     

وی ادامه داد: عملکرد هند در بندر چابهار را بررسی و ارزیابی می‌کنیم و طبق گزارشات ارایه شده، ساخت این تجهیزات و مونتاژ انجام شده است و این تجهیزات ایتالیایی آماده ارسال به کشور هستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ارزش کل این تجهیزات که باید از سوی اپراتور هندی وارد بندر چابهار شود، ۸۵ میلیون دلار است.

الهیار با تاکید بر اینکه به دنبال قطع واردات تجهیزات بندری و دریایی با تکیه بر توان داخل هستیم، گفت: به دنبال این هستیم که واردات تجهیزات را به کشور قطع کنیم و با تکیه بر توان داخل از واردات تجهیزات خارجی بی‌نیاز شویم. از این رو، به جز تجهیزات بندر چابهار تا بهار سال آینده فقط دو دستگاه لایروب بزرگ وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: یک فروند شناور جمع آوری آلودگی‌های نفتی، دو فروند بارج دریاپاک و دو الی ۳ فروند شناور طناب‌گیر که قابلیت آتش خواری را هم دارد، توسط شرکت‌های داخلی در حال ساخت است و تا پایان سال وارد ناوگان می‌شوند.

معاون سازمان بنادر تاکید کرد: از دیگر تولیدات مهم داخلی در حوزه بندری ساخت جرثقیل موبایل کرین است.

الهیار گفت: همچنین ۸۳ فروند شناور به شرکت‌های داخلی سفارش داده شده است که این قرارداد هم در مرحله اجرا قرارداد. با اجرای این سفارشات و قراردادها تا حد قابل توجهی از واردات بی‌نیاز می‌شویم و همین سیاست و روند را ادامه خواهیم داد.         

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا