بین الملل

سقوط سنگین سهام وال‌استریت آمریکا با سقوط ارزش سهام تکنولوژی

در معاملات دیشب آمریکا سرمایه‌گذاران سهام تکنولوژی خود را فروختند تا شاخص‌های سهام وال‌استریت پس از چند روز رشد متوالی با سقوط سنگینی روبرو شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، در معاملات دیشب آمریکا سرمایه‌گذاران سهام تکنولوژی خود را فروختند تا شاخص‌های سهام وال‌استریت پس از چند روز رشد متوالی با سقوط سنگینی روبرو شوند.

در پایان معاملات دیشب آمریکا شاخص داوجونز پس از اینکه در میان روز بیش از ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد در انتهای معاملات با سقوط سنگین ۲.۷۸ درصدی یا ۸۰۷.۷۷ واحدی در ۲۸,۲۹۲.۷۳ واحد بسته شد. اس‌اندپی ۵۰۰ با سقوط سنگین ۳.۵۱ درصد یا ۱۲۵.۷۸ واحد در ۳,۴۵۵.۰۶ واحد به کار خود پایان داد و کامپوزیت نزدک بدتر از همه با سقوط سنگین ۴.۹۶ درصدی یا ۵۹۸.۳۴ واحدی در ۱۱,۴۵۸.۱۰ واحد بسته شد.

این بدترین سقوط ۱ روزه شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی از ماه ژوئن تا کنون است و بزرگترین سقوط کامپوزیت نزدک از ماه مارس می‌باشد.

سقوط سنگین سهام آمریکا پس از آن آغاز شد که ارزش سهام گروه فانگ (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل) پس از رکورد زنی در روزهای اخیر به یک باره در معاملات دیشب به شدت سقوط کرد. سهام این شرکت‌ها همگی بیش از ۴.۵ درصد سقوط کردند. در این میان اپل ۵ درصد سقوط کرد و سهام تسلا ۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا