بین الملل

افزایش ۹۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه اوپک در ماه آگوست

بررسی جدید رویترز نشان داد که تولید روزانه اوپک در ماه آگوست با تسهیل کاهش تولید این گروه افزایش یافته است و ریکاوری در تقاضای نفت هم از افزایش بیشتر آن در آینده حکایت دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، بررسی جدید رویترز نشان داد که تولید روزانه اوپک در ماه آگوست با تسهیل کاهش تولید این گروه افزایش یافته است و ریکاوری در تقاضای نفت هم از افزایش بیشتر آن در آینده حکایت دارد.

بررسی جدید رویترز نشان داد که تولید روزانه گروه اوپک ۹۵۰,۰۰۰ بشکه افزایش یافته و به ۲۴.۲۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. این علی‌رغم کاهش تولید روزانه ۴۰۰,۰۰۰ بشکه عراق در ماه آگوست برای جبران عدم رعایت توافق کاهش تولید توسط این کشور در ماه‌های قبل، اتفاق افتاده است. نیجریه هم در این ماه برای جبراین عدم پایبندی به توافق کاهش تولید، تولید خود را پایین‌تر آورده بود.

افزایش تقاضا در این ماه باعث شد تا با افزایش تولید اوپک قیمت‌های نفت افت نکنند. اما گروه اوپک در مورد افزایش تقاضا در سال جاری خیلی هم خوش‌بین نیست. این سازمان در آخرین گزارش ماهانه خود از بازار نفت تخمین زد که افت تقاضا امسال به ۹.۱ میلیون بشکه در روز برسد. اوپک همچنین پیش‌بینی کرد که اقتصاد جهان در سال جاری ۴ درصد آب برود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا