انرژی

امیدواریم "برق امید" از اوایل آبان اجرایی شود

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ابراز امیدواری کرد طرح "برق امید" از اوایل آبان ماه در کشور اجرایی شود.

همایون حائری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهداف اجرای طرح برق امید در کشور، اظهار کرد: بنا داریم در قالب این طرح هم از مشترکین کم مصرف حمایت کنیم و هم میزان مصرف سایر مشترکین مدیریت شود تا بتوانیم کاهش پیک مصرف را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قالب این طرح که جامعه هدف آن مشترکین خانگی هستند، مشترکین بر اساس الگوی مصرف به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مشترکینی هستند که مصرف آنها کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در فصل گرما و ۸۰ کیلووات ساعت در زمان عادی است که این مشترکین از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار می‌شوند.

همچنین بخوانید

حائری اضافه کرد: دسته دوم مشترکین با مصرف ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت هستند که برای این گروه نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا به سمت کم مصرف شدن پیش بروند.

وی درباره دسته سوم که مشترکین با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلوات ساعت هستند نیز یادآور شد: برای این گروه نیز آموزش‌های رایگان در زمینه‌های مختلف و یا تشویق به استفاده از امکانات پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش بینی کرد نزدیک به ۳۰ درصد مشترکین خانگی جزو گروهی باشند که از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

حائری ابراز امیدواری کرد، طرح برق امید حداکثر از اوایل آبان ماه در سراسر کشور اجرایی شود.

وی در ادامه به اقداماتی که از حدود سه سال قبل در صنعت برق با هدف تامین برق پایدار و کاهش پیک مصرف در کنار افزایش توان نیروگاهی آغاز شده هم اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدامات بعد از حدود ۱۰ سال که میانگین رشد سالانه پیک مصرف برق حدود ۵.۲ درصد بود، توانستیم این میزان را کاهش دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ اولین کاهش رشد پیک مصرف رقم خورد و به ۲.۹۷ درصد رسید، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز هر سال نسبت به سال قبل یک درصد افزایش پیک مصرف داشتیم که دستاورد بسیار مهمی بود.

حائری ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح برق امید، روند کاهش پیک مصرف برق برای فصل گرمای سال آینده نیز استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا