بین الملل

قیمت طلای سیاه در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۵۰ تا ۵۵ دلار می‌رسد

وزیر انرژی روسیه با توجه به تقاضای ضعیف نفت و تغییرات ناشی از کرونا در رفتارهای تجاری و انسانی، پیش‌بینی کرد که قیمت‌های نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی، ریکاوری اندکی داشته باشند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با توجه به تقاضای ضعیف نفت و تغییرات ناشی از کرونا در رفتارهای تجاری و انسانی، پیش‌بینی کرد که قیمت‌های نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی ریکاوری اندکی داشته باشند.

وی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: پیش‌بینی من برای قیمت‌های نفت در ۲۰۲۱ میلادی اندکی از پیش‌بینی گلدمن ساکس بدتر است؛ به نحوی که پیش‌بینی من آن است که قیمت‌ها در بازه ۵۰ تا ۵۵ دلار تغییر کنند؛ اما انتظار دارم قیمت‌ها با نوسان زیادی بالا و پایین شوند.

هفته گذشته بانک گلدمن‌ساکس در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: قیمت بنچ‌مارک برنت در سه ماهه سوم سال آینده به ۶۵ دلار خواهد رسید؛ ضمن اینکه با کاهش تولیدات و بازگشت به کار اقتصادهای جهان تا تابستان آینده، ذخایر اضافی انبارهای نفت جهان کاهش می‌یابد.

نواک گفت: ریکاوری بازارهای نفت در آینده بسیار کند خواهد بود و این روند، به سرعت روندی که در چند ماه اول شاهد آن خواهیم بود، نیست و عمده علت آن هم، تغییر الگوهای رفتاری مصرف‌کنندگان تحت تأثیر پاندمی کرونا است که این به وضوح بر توازن انرژی و ریکاوری تقاضا تأثیر خواهد گذاشت.

وی معتقد است که سهم منابع انرژی غیر کربنی رو به افزایش است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا