اقتصاد کلانبین الملل

وعده رئیس بانک مرکزی آمریکا به حمایت تمام قد از اقتصاد

جروم پاول گفته است با توجه به تداوم درگیر بودن اقتصاد با کرونا، نرخ های بهره به احتمال زیاد در سطوح بسیار پایین فعلی حفظ خواهند شد

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، رییس بانک مرکزی آمریکا که در یک گفت و گوی تلویزیونی حضور یافته بود با اشاره به اینکه برای حفاظت از فعالیت های اقتصادی لازم است تا نرخ بهره در سطوح پایین باقی بمانند، افزود: ما قصد نداریم از حمایت کردن خود از بخش های مختلف اقتصادمان عقب بشینیم و تا هر زمان که لازم باشد برای این حمایت حاضر خواهیم بود.

بانک مرکزی آمریکا اخیرا در یک سنت شکنی کم سابقه گفته است که سیاست نرخ بهره ای این بانک پس از یک دهه تغییر خواهد کرد و بانک مرکزی اجازه می دهد نرخ بهره به تدریج از سطح دو درصدی عبور کند تا رشد اقتصادی تقویت شود. این تصمیم بدان معنا خواهد بود که دست کم در کوتاه مدت، بانک مرکزی آمریکا دیگر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد تا سطح تقاضا بیشتر شود.  

همچنین بخوانید

پاول بدون اشاره به جزئیات بیشتر این تصمیم بانک مرکزی گفت: این اولین کاری نبوده است که در این شرایط انجام دادیم. ما خیلی از کارهایی که می توانستیم را برای تقویت رشد اقتصادی انجام داده ایم و تا هر زمان که حس کنیم به این اقدامات نیاز است، به انجام آن ها ادامه می دهیم.  

رئیس بانک مرکزی آمریکا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در آمریکا و اشتغال زایی نیرومند نیز گفت: وضعیتمان نسبت به اوج بیکاری در طول همه گیری بهتر است اما هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.  

پاول هم چنین رشد اقتصادی بیشتر را منوط به کنترل سرعت شیوع کرونا دانست و از مردم خواست تا فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را جدی بگیرند چرا که همه از این وضعیت منتفع خواهند شد.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا