امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بهانه جدید وزارت صمت برای تسویه مطالبات واردکنندگان برنج

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان برنج درباره آخرین وضعیت تسویه ارزی مطالبات واردکنندگان گفت: وزارت صمت اعلام کرده قادر به راستی آزمایی براساس سامانه های خود نیستیم.

‎سالار ساکت، عضو هیأت ناظر انجمن وارد کنندگان برنج ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تسویه مطالبات ارزی واردکنندگان برنج گفت: براساس توافق بانک مرکزی و وزارت صمت قرار بود موضوع برنج‌های فروخته شده درصدی راستی آزمایی و سپس تعیین تکلیف شود اما متأسفانه وزارت صمت در این زمینه همچنان تعلل می‌کند.

وی افزود: وزارت صمت سامانه‌های متعددی ایجاد کرده که تمام مراحل ثبت سفارش و واردات و توزیع در این سامانه‌ها ثبت می‌شود و ما نیز هفت ماه قبل تمام مدارک لازم را ارائه کرده‌ایم و در این سامانه‌ها ثبت شده است اما الان وزارت صمت عنوان می‌کند که نمی‌تواند براساس سامانه‌های خود راستی آزمایی را انجام دهد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: این ادعای وزارت صمت برای ما جای سوال بسیاری دارد و نمی‌دانیم که چرا چنین مسأله‌ای را عنوان می‌کنند و وجود سامانه‌ها به چه کار می‌آید؟

ساکت ادامه داد: در آخر قرار شد ما بارنامه تحویل مسئولان دهیم و شرکت‌ها نیز هم اکنون درگیر جمع آوری این بارنامه‌ها هستند که مربوط به هفت ماه قبل است.

وی گفت: در هر حال ما این بارنامه‌ها را تحویل خواهیم داد اما تعلل وزارت صمت کاملاً نگران کننده است و ضرر و زیان شرکت‌ها را به مراتب افزایش داده است و اعتبار بین المللی واردکنندگان در خطر است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بانک مرکزی و وزارت صمت اخیراً برای تسویه حساب با واردکنندگان برنجی که شش ماه قبل محموله‌های خود را به درخواست ستاد تنظیم بازار، قبل از تخصیص ارز بصورت امانی از گمرکات ترخیص و با مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی با نرخ مصوب در بازار فروخته‌اند، توافق کردند مستندات و مدارک این واردکنندگان بررسی و راستی آزمایی شود و نتایج جهت اتخاد تصمیم به جلسه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا