امور زیربناییراه و ساختمان

فرودگاه ماهشهر به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار شد/ موافقت با رفع توقف فعالیت فرودگاه

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، شرکت فرودگاه‌ها در گام اول مسوولیت ناوبری فرودگاه‌های ماهشهر و عسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت.

همچنین بخوانید

تورج دهقانی زنگنه در گفت ‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره گزارش نهایی علت سانحه فرودگاه ماهشهر که در تاریخ هفتم اسفندماه سال گذشته رخ داد و در جریان این سانحه هواپیمای بویینگ ام دی کاسپین از مسیر باند منحرف شد، گفت: هدف از بررسی سوانح، شناختن ریشه‌های رویداد و جلوگیری از رخداد مجدد آن با شناسایی و پیاده سازی اصلاحات لازم جهت حذف زمینه‌های تکرار آن است.

وی افزود: پس از انتشار گزارش نهایی سازمان در خصوص سانحه هواپیمای مسافری MD83 شرکت کاسپین در فرودگاه ماهشهر و در ادامه گفتگوی مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان با خبرگزاری ایلنا، با توجه به اینکه محتوای خبر منتشر شده وجود ناهماهنگی و عدم مسولیت پذیری را القا می‌کرد در قالب یک اقدام پیشگیرانه، به منظور حفظ ایمنی و تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها دستور توقف فعالیت فرودگاه صادر شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: پس از آن با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، شرکت فرودگاه‌ها در گام اول مسوولیت ناوبری فرودگاه‌های ماهشهر و عسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین با این تمهید، ادامه فعالیت فرودگاه ماهشهر و برقراری پروازها، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت کامل ایمنی مورد موافقت قرار گرفت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا