انرژی

چنارانی: کمر کشاورزان زیر پرداخت قسط خرید کود شیمیایی خم شده است

نماینده نیشابور از افزایش قیمت کود شیمیایی انتقاد کرد و گفت: کمر کشاورزان زیر بار پرداخت قسط خرید کود و سم غیر استاندارد خم شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز یکشنبه تذکری با انتقاد از بازگشایی مدارس در وضعیت شیوع کرونا گفت: ای کاش وزارت بهداشت آماری را منتشر می کرد درباره اینکه چقدر کودکان مبتلا به کرونا شده و یا اینکه ناقل هستند. در این صورت حداقل تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس طبق نتایج علمی صورت می گرفت.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی باید در راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی کاری کند. کمر کشاورزان دل سوخته زیر بار پرداخت قسط خرید کود و سم غیر استاندارد و چند برابر قیمت کم شده است و از آن طرف افراد زیادی دام و زمین خود را فروخته و وارد بازار قمار بورس شده اند. آقای وزیر کجایید و چه می کنید؟

همچنین بخوانید

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما نتوانسته اید وضعیت کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند را مشخص کنید و امروز آمده اید ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نهاده های دامی و کودهای کشاورزی برداشته اید.

نماینده نیشابور با انتقاد از ضعیف بودن امکانات هواشناسی گفت: در شمال شرق کشور و حتی کل کشور رادار هواشناسی نیست اما در غرب کشور بیش از هفت رادار فعال بوده و تعدادی دیگر در حال احداث است. حال اینکه فقط فرودگاه مشهد روزانه ۲۷۰ پرواز داخلی دارد.

چنارانی در تذکری به وزیر نیرو نیز گفت: در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه شبکه تصفیه خانه شاهد وضعیتی هستیم که تعدادی از مدیران بازنشسته و بازخرید وزارتخانه نیرو در پشت پرده در قالب شرکت های دانش بنیان و … با سابقه عملکرد بد می خواهند به هر قیمتی طرح مربوط به فاضلاب شهر نیشابور را به نابودی بکشانند. مراقب مافیای بزرگ فاضلاب باشید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا