امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت مسکن ملی در پردیس، متری سه میلیون تومان/ مسکن مهر در مرحله خاک ۵۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: متاسفانه تعدادی از این واحدهای مسکن مهر در مرحله خاک و فوندانسیون در حال فروش هستند، البته مالکان این واحدها حق قانونی فروش دارند و در حال حاضر در مرحله خاک، این واحدها را ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند چراکه می‌توانند با پولی به اندازه ۱۰۰ میلیون تومان واحد آماده در پردیس خریداری کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی هدایت در جمع خبرنگاران در مراسم آغاز رسمی تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر پردیس با بیان اینکه امروز تحویل واحدها را آغاز می‌کنیم و چند روز دیگر این ۱۴ هزار واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی و حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: این ۱۴ هزار نفر به بانک معرفی شدند تا دفترچه اقساط بگیرند و تمام کنتورهای این و احدها به نام افراد است و انشعابات انجام شده بدون پرداخت هزینه می‌توانند کنتورها را به نام دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه تعدادی از مالکان نسبت به دریافت دفترچه اقدام نمی‌کنند، گفت: حدود پنج هزار مالک که واحد آنها تحویل شده نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام نکردند و بارها از آنها خواسته‌ایم که واحد خود را تحویل بگیرند.

هدایت تاکید کرد: هر مالکی که نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام نکند جزو وام‌های ۱۸ درصدی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرعت سکونت در پردیس افزایش می‌یابد، گفت: ۱۰ هزار واحد هم در آذرماه به مالکان تحویل می‌شود و با این حساب ۹۵ درصد واحدها را تحویل می‌دهیم.

هدایت افزود: پنج درصد باقیمانده مربوط به گروه‌هایی می‌شود که جزو کسری واحد در مسکن مهر پردیس بودند که عملیات اجرایی پنج هزار کسری واحد را از امسال شروع کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اخذ ۲۰ میلیون تومان از خریداران مسکن مهر در زمان نقل و انتقالات گفت: باید توجه داشته باشید که این ۲۰ میلیون تومان هزینه نقل و انتقالات نیست بلکه برای جلوگیری از دلال بازی در مسکن مهر پردیس است که در زمان انتقال واحد از خریدار گرفته می‌شود.

هدایت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه ۲۰ میلیون تومان نمی‌تواند دلال بازی را مهار کند، آیا از دریافت این هزینه برای کسری بودجه ساخت مسکن مهر استفاده می‌شود؟ گفت: مخاطبان مسکن مهر پردیس دو گروه هستند یک گروه خریداران متقاضیان اول مسکن مهر هستند که مخاطب اصلی پروژه مسکن مهر محسوب می‌شوند و جزو اقشار کم درآمد بودند، گروه دوم افرادی هستند که وضعیت مالی بهتری دارند و این و احدها را از متقاضیان اول خریداری کردند.

وی تاکید کرد: این ۲۰ میلیون تومان از متقاضیان اول اخذ نمی‌شود بلکه فقط از خریداران بعدی گرفته می‌شود و باید توجه داشته باشیم که تاخیر در ساخت باعث شد هزینه‌های احداث این پروژه افزایش یابد.

هدایت اظهار داشت: وقتی ساخت پروژه را آغاز کردیم دلار ۱۲۰۰ تومان بود امروز به ۲۴ هزار تومان رسیده است.

وی درباره درآمدزایی از محل اخذ ۲۰ مییون تومان در هنگام نقل و انتقالات مسکن مهر گفت:‌ تاکنون ۲۲ میلیارد تومان از این محل درآمد داشتیم اما ۱۴۰۰ میلیارد تومان هم در پروژه مسکن مهر هزینه کرده‌ایم.

وی همچنمین درباره فروش مسکن مهر پردیس از گروه تسویه واحدها گفت: متاسفانه تعدادی از این واحدهای مسکن مهر در مرحله خاک و فوندانسیون در حال فروش هستند البته مالکان این واحدها حق قانونی فروش دارند و در حال حاضر در مرحله خاک، این واحدها را ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند چراکه می‌توانند با پولی به اندازه ۱۰۰ میلیون تومان واحد آماده در پردیس خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به آغاز ساخت مسکن ملی در پردیس اظهار داشت: ۱۴ هزار واحد مسکن ملی در پردیس ساخته می‌شود که ۱۱ هزار واحد آن سهم تعاونی‌ها هستند و عرصه زمین به تعاونی‌ها در حال واگذاری است.

وی افزود: سه هزار واحد به صورت ثبت نامی تعهد داریم و به زودی بتن‌ریزی اولین واحدها هم انجام می‌وشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا در مورد قمیمت مسکن ملی در پردیس اظهار داشت: تاکنون قرارداد ساخت متری ۳ میلیون تومان با پیمانکار منعقد شد.

هدایت همچنین درباره گروه تسویه واحد در مسکن مهر پردیس گفت: برای عده‌ای که بابت ثبت‌نام آنها واحدی ساخته نشده بود پنج هزار واحد در حال ساخت است اما در این میان ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر واریزی کمتر از ۱۵ میلیون داشتند که آنها را به مسکن مهر پرند و هشتگرد فرستادیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا