امور زیربناییتعاون و اشتغال

ارائه تسهیلات ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌ها

بانک توسعه‌تعاون از «بسته اعتباری فرصت ناب تعاون» با موضوع ارائه تسهیلات حداکثر تا ۱۰۰ میلیارد ریال با تنفس ۴ ماهه برای بازپرداخت، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات موضوع بسته اعتباری فرصت ناب تعاون که با اولویت حمایت از شرکت‌های تعاونی مورد تصویب هیأت مدیره بانک توسعه تعاون قرارگرفته حداکثر تا ۱۰۰ میلیارد ریال و فرصت ویژه ۴ ماهه تنفس در بازپرداخت طراحی شده که بر اساس هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات مؤثر از سوی این بانک به بخش‌های مختلف تعاون پرداخت خواهد شد.

بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات مطابق با نیازسنجی بنگاه اقتصادی متقاضی و بر اساس صورت‌های مالی و کیفیت فعالیت و چرخش مالی درخواست‌کننده تسهیلات، حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال به ازای شرکت‌های تعاونی و حداکثر تا سقف ۴۰ میلیارد ریال بابت شرکت‌های خارج از تعاون، همچنین حداکثر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال بابت اشخاص حقیقی بخش تعاون و تا سقف ۱۰ میلیارد ریال بابت سایر فعالین اقتصادی بر اساس چارچوب ضوابط و مقررات اعتباری بانک پرداخت می‌گردد.

گفتنی است، نرخ این تسهیلات با نگاه حمایتی از بخش تعاون، ۱۵ تا حداکثر ۱۶ درصد برای تعاون گران و ۱۷ تا حداکثر ۱۸ درصد برای سایر فعالین اقتصادی، بر اساس عقد مرابحه، پیش‌بینی‌شده که دوره بازپرداخت آن حداکثر ۲۴ ماه شامل ۴ ماه تنفس خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا