بانکبانک و بیمه

افتتاح حساب بدون مراجعه به بانک!

اگر تصمیم به افتتاح حساب بانکی دارید، نیازی نیست در این شرایط شیوع بیماری کرونا به شعبه بانک مراجعه کنید، بانک مهر ایران قابلیت افتتاح حساب از طریق وب‌سایت و همراه‌بانک را برای شما فراهم کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، بانکداری الکترونیکی به یکی از الزامات زندگی در عصر فناوری اطلاعات تبدیل شده است. امروزه در دنیا و در عصر دولت الکترونیکی تقریباً تمامی امور مالی مردم به صورت اینترنتی انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک یا سازمان مالی برای افتتاح حساب و برخورداری از خدمات بانکی و مالی نیست.

در ایران نیز با گسترش بانکداری الکترونیکی سعی شده انجام امور مالی و بانکی بر بستر اینترنت از طریق وب و موبایل امکان‌پذیر شود. در همین راستا بانک مهر ایران در اقدامی نوآورانه شرایط افتتاح حساب بانکی بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری به شعب بانک را فراهم کرده است. این اقدام در شرایط فعلی که کشورمان مانند تمامی کشورهای دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عبارت دیگر می‌توان گفت این اقدام بانک مهر ایران جدا از خدمات مربوط به بانکداری الکترونیکی از قبیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان، ارایه سرویس به مشتریانی که در مناطق محروم بوده و دسترسی آسان به شعب بانک ندارند و راحتی بیشتر در استفاده از امکانات بانکی برای افراد ناتوان، سهم بسزایی در حفظ سلامتی مردم نیز خواهد داشت.

این خدمت، امکان افتتاح انواع حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری با قابلیت پیگیری وضعیت سپرده سفارش شده به مشتری ارائه می‌دهد و این توانایی را برای مشتریان ایجاد می‌کند که بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک، کارت الکترونیکی شتابی خود را دریافت کنند.

روش افتتاح حساب آنلاین

برای این کار لازم است که مشتری وارد وب‌سایت بانک مهر ایران به آدرس اینترنتی www.qmb.ir شده و از طریق پنجره «بانکداری الکترونیک» و سپس بخش «سامانه‌های آنلاین» گزینه «سامانه افتتاح حساب آنلاین» را انتخاب کند.

اکنون صفحه جدیدی با نام «افتتاح حساب آنلاین» باز می‌شود که مراحل افتتاح حساب را به نمایش می‌گذارد. برای افتتاح حساب لازم است که مشتری ۶ مرحله را پشت سر بگذارد که انجام آن در مجموع بیش از چند دقیقه زمان نمی برد. در مرحله اول (شروع) لازم است که مشتری گزینه «ورود مشتریان عادی» را انتخاب کند.

مشتری در این قسمت با پر کردن گزینه‌های درخواستی شامل کد ملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد و ثبت کد امنیتی وارد مرحله بعدی (ثبت مشخصات) می‌شود و در آنجا نیز با پر کردن بخش‌های بعدی مانند محل تولد، شغل، تحصیلات و آدرس محل سکونت، کدی را که از طریق موبایل برایش پیامک شده وارد کرده و به مرحله بعدی می‌رود.

در این مرحله (انتخاب شعبه) صفحه جدیدی برای مشتری باز می‌شود و در آن بر اساس اطلاعاتی که در مرحله قبل وارد کرده، به صورت اتوماتیک نام و آدرس چند شعبه بانک نزدیک به محل سکونت خود را مشاهده می‌کند که با انتخاب یکی از آنها وارد مرحله بعدی می‌شود.

در این بخش (انتخاب حساب) دو انتخاب به مشتری داده می‌شود که یکی «مراجعه حضوری به شعبه» و دیگری «ارسال در محل» است که وی با انتخاب گزینه ارسال در محل می‌تواند کارت بانکی خود را در محل سکونت یا محل کار از متصدی بانک دریافت کند. همچنین در این مرحله مشتری باید یکی از دو گزینه «جاری اشخاص حقیقی» یا «قرض‌الحسنه پس‌انداز» را انتخاب کند که حداقل موجودی برای حساب جاری ۱۰۰ هزار تومان و برای حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ۵۰ هزار تومان است.

در مرحله بعد (پرداخت) مشتری باید مبلغ واریزی برای شارژ اولیه حساب خود را از طریق یکی از درگاه‌های پرداخت که در اختیارش قرار داده شده، پرداخت کند.

پس از انجام این ۶ مرحله، ثبت‌نام مشتری برای افتتاح حساب آنلاین نهایی می شود و کارمند بانک با هماهنگی‌های لازم، درب منزل مشتری حضور یافته و پس از احراز هویت وی، کارت شتابی سپرده افتتاح شده را به وی تحویل می‌دهد. این سپرده کلیه امکانات حساب‌های قرض‌الحسنه بانکی از قبیل ارائه کارت شتابی، خدمات اینترنت‌بانک،  همراه‌بانک، اس.ام.اس بانک و … را داراست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا