امور زیربناییراه و ساختمان

فقط ۲۰ درصد خودروهای عبوری از آزادراه شمال عوارض پرداخت کرده‌اند

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: بحث دریافت وجه نقد در عوارضی های آزادراه تهران – شمال طبق هماهنگی انجام گرفته و تا حل و فصل کامل زیرساخت های کنترل دریافت عوارض به طور موقت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلال بهرامی، عضو هیات مدیره و معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در واکنش با انتشار خبری مبنی بر نقدی شدن عوارض در باجه های عوارضی قطعه یک آزادراه تهران – شمال که پیش از این الکترونیکی بود با توجه به مخالفت وزیر راه و شهرسازی با این موضوع اظهار داشت: دریافت عوارض نقدی موقتی است تا بحث های مربوط به دریافت عوارض الکترونیکی انجام شود.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام گرفته برای اتخاذ این تصمیم تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان کسانی که در این مسیر تردد داشتند و عوارض پرداخت می کردند کمتر از ۲۰ درصد بود این طرح به طور موقت گذاشته شده تا در نهایت بحث موضوعات کنترل بابت دریافت عوارض حل و فصل شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های کشور در ادامه گفت: به همین خاطر این تصمیم با هماهنگی های لازم گرفته شده که طی چند ماه آزمایشی در باجه های الکترونیکی عوارض به صورت نقدی دریافت شود چرا که برای توسعه منطقه ۲ آزادراه این پول مورد نیاز است. قطعا با حل زیرساخت های کنترلی دریافت عوارض شرایط مثل سابق خواهد بود و همان طور که گفته شده این طرح موقت است.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا