صنعت، معدن، تجارت

آمادگی برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت جعفر سرقینی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه های بسیار بزرگی را در دست اجرا دارد که تامین کود فسفاته مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز می‌تواند با توجه به فسفات وارداتی و ذخایر فسفات کشور انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: تامین کود سوپر فسفات ساده(ssp) در قالب یک پکیج می تواند با تامین مواد اولیه لازم(خاک مورد نیاز) در دستور کار تولید قرار بگیرد.

هماهنگی برای ساماندهی موضوع ثبت سفارش نهاده‌های دامی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع ثبت سفارش نهاده‌های دامی بیان کرد: در این خصوص با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی آمادگی داریم که جمع بندی نقاط مشترک را در راستای تامین منافع عمومی مردم و کشور و تسهیل امور به اطلاع معاون اول رئیس جمهور برای انجام هرگونه اقدام مقتضی برسانیم.

سرقینی با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در صادرات با اوراسیا گفت: از سازمان توسعه تجارت ایران خواسته‌ایم تا نماینده وزارت جهاد کشاورزی را در کمیسیون ها، جلسات و مذاکرات مشترک شرکت بدهد.

وی با اشاره به برخی ممنوعیت‌های صادراتی در حوزه جهاد کشاورزی اضافه کرد: برخی تصمیمات با توجه به شرایط و اقتضائات زمانی و در نظر گرفتن منافع کشور انجام می‌شود که اعمال برخی محدودیت ها برای صادرات محصولات کشاورزی نیز از آن جمله است و در این موضوع نیز آماده همکاری و هماهنگی با وزارت جهاد را داریم.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت صمت همچنین با تأکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: ارز صادرات محصولات کشاورزی همچون ارز صادرات فولاد و مس و… باید به چرخه کشور باز گردد.

تشکیل شورای ملی زعفران

سرقینی با اشاره به تشکیل شورایی برای پیگیری امور مربوط به تجارت زعفران گفت: مسائل مربوط به صادرات در شورای ملی زعفران مورد بررسی قرار می گیرد که نماینده جهاد کشاورزی نیز باید در این جلسات شرکت کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا