انرژی

بررسی طرح تامین برق رایگان در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تامین برق رایگان وزارت نیرو در جلسه امروز این کمیسیون و بررسی جزئیات دقیق تر آن در کمیته برق کمیسیون انرژی خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون توضیح مختصری از سوی کارشناس مرکز پژوهش ها در رابطه با طرح برق رایگان وزارت نیرو ارائه و مقرر شد کمیته برق کمیسیون انرژی به ریاست آقای محمدنژاد جلسه ای را با مسئولان وزارت نیرو در این خصوص برگزار کنند و جزئیات محاسبات نحوه مصرف گروه های کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف را ارائه دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقرر شد کمیته برق کمیسیون انرژی پس از محاسبات و بررسی ها گزارشی از این طرح به صحن کمیسیون انرژی بیاورد تا سپس از سوی کمیسیون در خصوص طرح برق رایگان وزارت نیرو اعلام نظر رسمی شود.

همچنین بخوانید

شریعتی با بیان اینکه همچنین در جلسه امروز نحوه انتخاب مشاورین کمیسیون در دستور کار قرار گرفت، گفت: حدود ۵۷ نفر افراد مختلف توسط اعضای کمیسیون برای انتخاب به عنوان مشاور کمیسیون معرفی شده و رزومه های آنان ارائه شده بود. باتوجه به تعداد زیاد مقرر شد شاخص هایی برای تعیین پنج نفر مشاور کمیسیون تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان اظهار کرد: این شاخص ها در سه بخش صلاحیت عمومی، سوابق کاری مرتبط و سوابق تحصیلی مرتبط با موضوعات کمیسیون تعیین و مقرر شد هیئت رئیسه کمیسیون انرژی بر اساس این شاخص ها این ۵۷ نفر را ارزیابی کرده و ۲۰ نفر اول را انتخاب کند و برای جلسه آینده به صحن کمیسیون ارائه کند و اعضا از بین آنان ۱۰ نفر را انتخاب کنند و آن ۱۰ نفر طبق دستورالعمل اعلامی به هیئت رییسه مجلس معرفی شوند تا خود هیئت رئیسه از بین آنان پنج نفر را به عنوان مشاوران کمیسیون انرژی انتخاب کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا