امور زیربناییتعاون و اشتغال

جلوگیری از تعطیلی ۱۵۰ کارخانه در سه ماه

یک مقام مسئول گفت: سازمان بسیج کارگری با پیگیری‌های متعدد موفق به جلوگیری از تعطیلی ۱۵۰ کارخانه در سه ماه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علی‌حسین رعیتی‌فرد پیگیری مشکلات کارخانه‌های تولیدی و صنعتی را یکی از اولویت‌های کاری سازمان بسیج کارگری در سال جهش تولید برشمرد و گفت: این سازمان با پیگیری‌های متعدد موفق به جلوگیری از تعطیلی ۱۵۰ کارخانه در سه ماه شد.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با تاکید بر اینکه حمایت از این ۱۵۰ کارخانه، منجر به تثبیت ۱۰۰ هزار شغل در کشور شده است، افزود: تا آخر سال هم مشکلات ۱۲۰۰ کارخانه پایش و پیگیری خواهد شد.

رعیتی فرد اضافه کرد: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بیمه‌ای، معوقات تسهیلاتی و تامین مواد اولیه، عمده مشکلات کارخانه‌های تولید و صنعتی در کشور است.
آقای رعیتی‌فرد شوک‌های اقتصادی را از دیگر مشکلات سد راه تولید و توسعه کارخانه‌ها خواند و گفت: تلاش می‌کنیم با کمک ستاد تسهیل و کمیسیون کارگری، مشکلات سد راه تولید را تا حد ممکن برطرف کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد لاستیک خودروهای سواری در کشور تولید می‌شود، اما این عدد برای لاستیک خودروهای سنگین حدود ۳۰ درصد است، افزود: می‌توان با حمایت وزرات صنعت، تولید داخل لاستیک‌های کامیون و اتوبوس را به ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور افزایش داد.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور درخصوص مشکلات تولید و واردات مواد اولیه صنایع چوب و ام دی اف در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه براساس قانون تنفس جنگل‌ها، قطع درختان ممنوع شده است، مسئولان وزرات باید بگونه‌ای عمل کنند فعالان این صنعت از کمبود مواد اولیه آسیب نبیند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا