بین الملل

اقتصاد جهان برای مدتی طولانی، به سطح قبل از پاندمی بازنمی‌گردد

مدیرعامل دویچه بانک، کریستن سوینگ، هشدار داد، زمان ریکاوری اقتصاد جهان از بحران کرونا از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت، بسیار طولانی‌تر خواهد بود. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، در یک چشم‌انداز ناامیدکننده دیگر برای اقتصاد جهان، کریستن سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک، هشدار داد، زمان ریکاوری اقتصاد جهان از بحران کرونا از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت بسیار طولانی‌تر خواهد بود.

سویگ در سخنرانی خود در اجلاس بانک‌داری هندلزبلات در فرانکفورت، گفت: رسیدن به سطح قبل از پاندمی برای اقتصاد جهان دشوار خواهد بود و این در سال جاری و حتی سال بعد، اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرعامل دویچه بانک گفت: در حالی که بخش‌هایی از اقتصاد کاملاً متوقف خواهند ماند، برخی از بخش‌ها با ظرفیت ۷۰ تا ۹۰ درصد فعال خواهند شد و بسیاری از شرکت‌ها باید با وجود کاهش فروش برای یک مدت طولانی به حیات خود ادامه بدهند.

وی ادامه داد: در نهایت ریکاوری اتفاق خواهد افتاد اما این امر تنها به صورت گام به گام محقق خواهد شد و شامل همه صنایع نمی‌شود.

رئیس دویچه بانک به‌ویژه در مورد ریکاوری شرکت‌های آمریکایی و اروپایی خوشبین نبود.

به اعتقاد وی، عدم کنترل پاندمی کرونا در آمریکا چشم‌انداز ریکاوری شرکت‌های این کشور را مبهم کرده است؛ این در حالی است که در اروپا شرکت‌ها منتظر دریافت کمک‌های دولتی خواهند ماند که این امر، می‌تواند منجر به شکل‌گیری شرکت‌هایی زامبی‌گونه شود؛ چراکه این شرکت‌ها خود سودآور نیستند و تنها با کمک‌های دولتی به حیات خود ادامه می‌دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا