بین الملل

شرکت‌های تکنولوژی باید مالیات بیشتری بپردازند

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، می‌گوید که غول‌های تکنولوژی باید مالیات بیشتری در اتحادیه اروپا بپردازند، چراکه آنها برندگان واقعی بحران کرونا بوده‌اند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام ارشد کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، می‌گوید که غول‌های تکنولوژی باید مالیات بیشتری در اتحادیه اروپا بپردازند، چراکه آنها برندگان واقعی بحران کرونا بوده‌اند.

گفته‌های این مقام عالی‌رتبه، در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر اخذ مالیات از غول‌های تکنولوژی آمریکا نظیر اپل، آلفابت (گوگل) و آمازون در اروپا، بالا گرفته است.

پائولو جنتیلونی، عضو کمیسیون اروپا و نماینده این کمیسیون در اقتصاد و مالیات، با تاکید بر مشکل بودن غلبه بر اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا، می‌گوید: این یک معضل مهم است.

جنتیلونی که سابقا نخست‌وزیر ایتالیا بوده است می‌گوید: با این حال دیگر قابل قبول نیست که غول‌های تکنولوژی که برندگان واقعی بحران کرونا بوده‌اند مالیات منصفانه‌ای به اتحادیه اروپا پرداخت نکنند. شرکت‌هاتی دیجیتالی به طور متوسط ۹.۵ درصد مالیات می‌پردازند در حالی که شرکت‌های سنتی ۲۳ درصد مالیات می‌دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا