امور زیربناییراه و ساختمان

ترکیش ایرلاین آمادگی خود برای پروازهای ایران را اعلام نکرده است/ تا پایان دولت دوازدهم خط ریلی را به ۱۶ هزار کیلومتر می‌رسانیم/ ۴۰۰۰ نفر وام ودیعه گرفتند

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی با مجلس در تعامل هستیم تا این ابزار بازدارندگی لازم را داشته باشد و به زودی لیست مالکان خانه‌های خالی برای مالیات‌ستانی به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین منابع تولید ۸۰۰۰ انواع ناوگان ریلی ساخت داخل اظهار داشت: با تامین منابع برای تولید این سفارشات از آبان ماه سال جاری، تولیدات به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

وی درباره مسیر ریلی رشت- آستارا ادامه داد: قرار بر این است که تامین منابع مالی این خط ریلی از طریق بازار سرمایه انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر انحصار قطر ایرویز در جابه‌جایی مسافران ایرانی در مقاصد خارجی تاکید کرد: ایران ایر در حال حاضر ۹ مقصد اروپایی را پوشش می‌دهد. سهم جابه‌جایی ایران ایر افزایش یافته و مردم اگر با ایرلاین ملی تردد داشته باشند زودتر به مقصد می‌رسند.

اسلامی تاکید کرد: ترکیش ایرلاین هنوز برای انجام پروازهای ایران- ترکیه اعلام آمادگی نکرده است.

وی همچنین درباره درخواست راه‌آهن از ستاد ملی کرونا برای برداشتن سقف ظرفیت مسافرگیری در واگن‌ها گفت: تبادل هوا در کابین هواپیما با واگن‌های مسافری متفاوت است. هوای داخل کابین هواپیما از طریق سیستم تهویه تغییر می‌کند و هوای جدید را در کابین توزیع می‌کند. پروتکل‌های بهداشتی قطار با هواپیما متفاوت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست به ستاد ملی کرونا ارائه شده است و آنها نسبت به آن تصمیم می‌گیرند.

اسلامی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر ساخت مسیر ریلی در ۷ ساله دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در سال ۹۲، راه‌آهن را با ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی تحویل گرفتیم و آن را به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر رساندیم و در پایان دولت دوازدهم بخش ریلی را با ۱۶ هزار کیلومتر خط آهن تحویل می‌دهیم.

وی درباره اخذ مالیات خانه‌های خالی تاکید کرد: درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی با مجلس در تعامل هستیم تا این ابزار بازدارندگی لازم را داشته باشد و به زودی لیست مالکان خانه‌های خالی برای مالیات‌ستانی به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت وام ودیعه به مستاجران ادامه داد: پرونده‌ها تشکیل شده است. حدود ۴۰۰۰ نفر وام ودیعه دریافت کرده‌اند و در حال دریافت هستند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا