انرژی

در دست اجرا بودن ۴۶ پروژه آب و برق در استان کرمان

ایسنا/کرمان وزیر نیرو از در دست اجرا داشتن ۴۶ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در استان کرمان خبر داد.

“رضا اردکانیان” عصر امروز ۱۷ شهریورماه در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: در پویش هر هفته “الف _ ب_  ایران” ۲۵۰ طرح عمده و مهم تعریف شده اما این بدان معنا نیست که فقط این ۲۵۰ طرح امسال به بهره برداری می رسد، بلکه این پروژه ها، مهمترین پروژه های قابل افتتاح هستند.

وی ادامه داد: در بخش برق به طور طبیعی با توجه به شبکه سراسری هر جا نیروگاه و شبکه های انتقال احداث شود همه کشور از آن بهره مند هستند اما در زمینه آب مساله کمی متفاوت است.

همچنین بخوانید

اردکانیان افزود: امسال ۹ سد افتتاح  و ۹ سد را آبگیری می کنیم که یکی از آنها سد قدورنی است ضمن آنکه شبکه تصفیه خانه و انتقال این سد نیز جزء برنامه های وزارت است.

وزیر نیرو سد قدرونی را ششمین سد از پویش “الف_ ب_ ایران” دانست و ادامه داد: سد قدرونی برای کنترل سیلاب در راستای کاهش خسارات وارده و همچنین بهره مندی مردم راور از آب با کیفیت احداث شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ پروژه از پروژه های ساخت و سازی وزارت نیرو به بهره برداری رسیده و البته ۵۰ پروژه ساز و کاری داریم که ۵ پروژه آن انجام شده است و در مجموع ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح های افتتاح شده امسال است که تا پایان سال هر هفته به بهره برداری می رسند تا به عدد ۲۵۰ پروژه با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به برسیم

اردکانیان با اشاره به جایگاه استان کرمان در تولید برق کشور عنوان کرد: استان کرمان در عرصه صنعت می تواند برنامه های خود را به خوبی پیش ببرد و طرح های بزرگ تامین برق در استان با مشارکت بخش خصوصی به پایان برساند.

وی از در دست اجرا داشتن ۴۶ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: بیشتر این طرح ها در دولت فعلی و بخشی دیگر در دولت آینده به بهره برداری می رسد. وظیفه ما نه تنها انجام طرح های این دوره است بلکه در جلسه دو هفته پیش هیات وزیران با مقام معظم رهبری موظف هستیم کارهای بزرگی را همان طور که دولت های قبل آغاز کردند و ما تکمیل و به بهرداری رساندیم را برای دولت های بعدی ریل گذاری کنیم و در این راستا ما هم به دنبال ریل گذاری مناسبی در تکمیل پروژه ها هستیم.

وزیر نیرو  بیان کرد: برای تامین آب مشکلاتی داریم اما با همکاری استانداری و سایر دستگاه ها منابع مورد نیاز برای رفع مشکل آب روستایی را تامین خواهیم کرد ضمن آنکه برای رفع مشکل آب استان به صورت دراز مدت چه از مسیر دریا و چه از مسیر سدها برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا