بانکبانک و بیمه

پرداخت کمک ودیعه مسکن سرعت گرفت

تاکنون تعداد ۲۳۵۸ پرونده در بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات بانکی کمک ودیعه مسکن تشکیل و از تعداد یاد شده، ۱۶۳۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۸۵.۲۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت و مصوبه مورخ ۱۱‏‏‏مرداد ماه ۱۳۹۹«ستاد ملی مقابله با کرونا»، بانک مرکزی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم به منظور تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به مستأجران (کمک ودیعه مسکن) را با «وزارت راه و شهرسازی» و بانک‌های عامل اعطای تسهیلات یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است.

از این رو بانک مرکزی، در انجام امور محوله خود، از جمله ابلاغ توزیع بانکی تسهیلات مورد اشاره به بانکهای عامل، تهیه توزیع بانکی ـ استانی و ارسال آن به وزارت راه و شهرسازی برای انجام سایر امور مربوطه، برگزاری جلسات متعدد به منظور تهیه دستورالعمل بانکی مرتبط و ابلاغ آن به بانک‌های عامل (طی نامه شماره ۱۶۴۳۱۱‏‏‏.۹۹ مورخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹) اقدامات لازم را به عمل آورده است.

همچنین بخوانید

براساس پیگیری‌های به عمل آمده علت تأخیر در پرداخت تسهیلات یاد شده مشکلات مربوط به سامانه «طرح اقدام ملی» (مرتبط با وزارت راه و شهرسازی) و نحوه اتصال کاربران بانک‌های عامل به آن سامانه و همچنین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ها بوده است که پس از پیگیری موضوع توسط این بانک، «وزارت راه و شهرسازی» در هفته گذشته نسبت به برگزاری جلسه و رفع مشکلات بانک‌ها و تعیین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ها اقدام کرده است. براین اساس، در حال حاضرپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن سرعت گرفته و تمام شعب بانک‌های عامل در سامانه طرح اقدام ملی برای انتخاب، در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

همچنین، در راستای حمایت از متقاضیان دریافت تسهیلات یاد شده، تأکیدات لازم مبنی بر اعطای تسهیلات با اخذ وثایق مندرج در دستورالعمل بانکی ابلاغی به تمام بانک‌های عامل انجام شده است.

در پایان خاطرنشان می‌شود، وثایق مربوط به تسهیلات ودیعه مسکن متناسب با مبلغ تسهیلات و به تشخیص بانک عامل، هرکدام از موارد زیر یا ترکیبی از آنهاست:

الف‏-گواهی کسر از حقوق
ب‏- گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی.
ج‏- سهام عدالت
د‏- در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل
ه ‏- در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن.

 

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا