انرژی

بهره‌برداری تاکنون ۱۰۴ طرح در قالب پویش # هر هفته الف _ ب _ ایران

ایسنا/یزد وزیر نیرو در جریان بهره‌برداری از طرح‌های صنعت برق استان یزد از افتتاح تاکنون ۱۰۴ طرح در قالب پویش # هر هفته الف _ ب _ ایران با سرمایه‌گذاری قریب ۲۳ هزار میلیارد تومان در ۲۱ استان کشور خبر داد.

«رضا اردکانیان» در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت برق استان یزد که امروز در نوزدهمین هفته پویش # هر هفته الف _ ب _ ایران، اظهار کرد: افتتاح ۲۵۰ طرح با  ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های برق، آب و فاضلاب وعده ما از ابتدای سال تا پایان سال جاری به مردم در قالب این پویش است.

وی افزود: مفتخر هستیم که در پایان هفته نوزدهم این طرح، اتمام ۱۰۴ طرح از مجموع این ۲۵۰ طرح را اعلام کنیم که در این آمار ۱۰۰ طرح مربوط به حوزه ساخت و ساز و پنج طرح نیز در حوزه ساز و کار بوده است.

وزیر نیرو با بیان این که طرح‌های مذکور با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان در ۲۱ استان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: صنعت کشاورزی باید امیدوار و مصمم باشد و ضمن استفاده از الگوهای صحیح و به امید نزول بارش‌های رحمت الهی، پیش برود.

اردکانیان نسبت به رفع مشکلات دیگر به خصوص مشکلات آب استان نیز از مردم یزد خواست تا نگران نباشند و در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یزد شهر قنات، قنوت و قناعت است و تجلی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، انگیزه مضاعفی را برای خدمتگذاران ایجاد کرده است.

وی یزد را نگینی در کشور خواند و گفت: حق نگین بودن یزد را با توسعه و استفاده مناسب‎تر از ثروت‌ها و نعمت‌هایی مانند آفتاب و سایر انرژی‌ها همچون آب باید ادا کنیم.

وزیر نیرو در پایان نیز یزد را در حوزه سرمایه‌گذاری، مصداق و الگویی برای کشور اعلام و از مدیران و مسئولان این استان قدردانی کرد.
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد هم در بخشی از سخنان خود در این مراسم به مشکلات تامین برق سرمایه‌گذاران در استان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه مشکل تامین برق حتی ۱۰ مگاواتی در برخی از مناطق استان با مشکل روبرو است و سرمایه گذاری‌هایی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان و حتی بدون اخذ تسهیلات بانکی که نگاه توازن و توسعه را حفظ کرده‌اند، در این رابطه دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به پیگیری‌های استان و رفع بخشی از این مشکلات، تصریح کرد: با این وجود، اصل مشکل به خصوص در مناطق خاتم، بهاباد و بخشی از ابرکوه و همچنین در آینده‌ی شهرستان بافق هنوز رفع نشده و همچنان پابرجاست اذا خواهشمندیم که در رفع مشکلات مطرح شده به خصوص از جانب مسئولان استان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام شود تا بتوانیم امکانات و ظرفیت‌های موجود را عادلانه توزیع و نسبت به تقاضای روزافزون سرمایه گذاران پاسخگو باشیم.

استاندار افزود: البته در برخی از نقاط با وجود امکان تامین برق، شاهد اشباع شدن ظرفیت استقرار صنایع هستیم که جای قدردانی از وزارت نیرو و دستگاه‌های متولی این بخش در استان دارد.

وی به مشکلات کیفی آب شهرستان‌های اردکان و میبد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای خط دوم انتقال آب به یزد، طرحی زمان‌بر است لذا با وجود امیدواری مردم، بهترین راهکار برای حفظ این امید، افزودن سهمیه استان از آب انتقالی از خلیج فارس است.

طالبی با بیان این که برای رفع مشکل کمبود و کیفیت آب چشم‌انتظار خط انتقالی هستیم، گفت: با این اقدام مشکل تامین آب را در بخشی از مناطق استان به خصوص مرکز استان برطرف می‌کنیم.

استاندار یزد در پایان نیز با یادآور شدن وضعیت کنونی آب یزد، گفت: بسیاری از افراد این گونه متصور هستند که در یزد آبی باکیفیت از محل آب انتقالی تامین و توزیع می‌شود در حالی که صرفاً حدود ۵۰ درصد آب شبکه از خط انتقال تامین می‌شود و مابقی آن به آب بی‌کیفیت چاه‌های موجود در استان وابسته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا