بین الملل

افزایش تنش‌های برگزیت منجر به سقوط پوند انگلیس شد

در حالی که افزایش تنش‌ها بین انگلیس و اتحادیه اروپا شانس رسیدن به هرگونه توافق تجاری پسابرگزیت را کمرنگ کرده است، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که افزایش تنش‌ها بین انگلیس و اتحادیه اروپا شانس رسیدن به هرگونه توافق تجاری پسابرگزیت را کمرنگ کرده است، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار در معاملات روز دوشنبه سقوط کرد.

در معاملات امروز دوشنبه و پیش از آغاز دور جدیدی از مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس در فضایی پرتنش، ارزش پوند انگلیس تا ساعت ۱۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۹۳ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و به نرخ برابری ۱.۳۱۵۸ واحد رسید.

در حال حاضر دو مسأله اساسی کل روند دستیابی به توافق تجاری را به مخاطره انداخته است: اختلاف بر سر کمک‌های دولتی و حق ماهیگیری.

چشم‌انداز دست‌یابی به توافق تجاری دیشب پس از آن تیره و تار شد که دولت انگلیس اعلام کرد در نظر دارد توافقات قبلی با اتحادیه اروپا را باطل کند.

نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، دیشب طی سخنانی گفت: ما باید با دوستان اروپایی خود تا مهلت داده شده توسط کمیسیون اروپا، یعنی ۱۵ اکتبر، به توافق برسیم. در صورتی که ما نتوانیم در این زمان به توافقی دست پیدا کنیم به نظر من باید قبول کنیم که توافق تجارت آزادی بین ما وجود ندارد و از این مسأله عبور کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا