بورسبورس اوراق

صندوق توسعه ملی به داد بورس می رسد؟

زمزمه های انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار درحالی به گوش می رسد که یک تحلیل گر بازار سرمایه بر این باور است که اتفاق مذکور، اتفاق خوبی است به شرطی که به درستی مدیریت شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار اخیرا اعلام کرده که “به طور جدی پیگیری نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستیم اما هنوز ابلاغیه رسمی اعلام نشده اما به محض ارسال ابلاغیه آن به سازمان بورس به طور رسمی جزئیات آن را تشریح می کنیم”

آنطور که قالیباف اصل عنوان کرده، “سازمان بورس و همچنین شخص وزیر اقتصاد به طور جدی پیگیری نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستند و سازمان بورس نیز مدت طولانی است که پیگیر این موضوع است که قطعا اجرای این مصوبه در شرایط فعلی بازار برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است”.

در این باره بهزاد صمدی در گفت و گو با ایسنا، تاکید کرد که انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اتفاق خوبی است و باید دید این تصمیم اجرایی می شود یا خیر. در روز گذشته شاهد افزایش تقاضای مردم برای خرید دلار بودیم و اگر ریزش بازار کنترل نشود، به مرور شاهد رشد بازارهای موازی از جمله دلار و به تبع آن رشد تورم خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته باید دید زمانی که منابع جدیدی به صورت نقدینگی وارد بازار می شود، به چه صورت مدیریت خواهد شد. حقوقی های بازار سرمایه دو جلسه برای حمایت از بازار برگزار کردند که نه تنها به بازار کمک نکرد، بلکه باعث ریزش بازار نیز شد. زیرا حمایت فقط از چند سهم صورت گرفت و سایر سهام داران نیز سهم های خود را برای خرید آن چند سهم خاص فروختند و در نتیجه فشار فروش مصاعف شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه برخی سهم  نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ریزش دارند، گفت: این موضوع خطرناک است. در ۱۸ روز گذشته ریزش شاخص با ریزش سهم ها همخوانی ندارد. حمایت از بازار باید مدیریت شود و فقط از چند سهم مهم و شاخص ساز حمایت نشود. در این شرایط انتفاق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار کمک می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا