انرژی

تولید میعانات گازی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی چقدر است؟

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲۰ و ۲۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کامبیز صفتی در جلسه راهبردی امروز که با حضور معاون وزیر کشور، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مدیرعامل پتروشیمی پارس و رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، مدیران و مسئولان استان بوشهر و عسلویه و مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای ۲۰ و ۲۱ مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد به ارائه گزارش پرداخت.

وی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم یک پالایشگاه کاملا ایرانی است، گفت: دو سکو در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از ساحل با ۲۲ حلقه چاه به طور کاملا عملیاتی در سرویس قرار دارند.

همچنین بخوانید

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: هم اکنون از این سکوها روزانه ۲۰۰۰ فوت مکعب گاز دریافت می شود که از طریق ۲ خط لوله ۳۲ اینچ تحویل پالایشگاه می شود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، صفتی در ادامه میزان تولید گاز شیرین پالایشگاه هشتم را ۵۲ میلیون متر مکعب گاز در روز عنوان و اظهار کرد: تولید میعانات گاز این پالایشگاه روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه است.

وی میزان تولید محصول استراتژیک اتان را ۲۴۰۰ تن بیان کرد و گفت: در فازهای ۲۰ و ۲۱ یک هزار و ۸۰۰ تن پروپان و ۱۶۰۰ تن بوتان نیز تولید می شود.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم به عنوان یک پالایشگاه گازی کامل کار می کند، گفت: میزان تولید گوگرد مجتمع نیز ۳۰۰ تن است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا