ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مخالفت کمیسیون بهداشت با لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون تمپره

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوا نسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی به تصویب کمیسیون بهداشت نرسید.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور مدیرکل دارویی وزارت بهداشت، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت، نماینده سازمان‌های بیمه سلامت، برنامه بودجه و بانک مرکزی برای بررسی نحوه طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی تشکیل شد.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده  گفت: طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی به بررسی بیشتری نیاز دارد چون علاوه بر ایرادات بسیار زیاد به این طرح همچون مشخص نبودن نحوه اجرای آن دستگاه‌ها هم آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات را ندارند از طرف دیگر این امکان وجود دارد که چند نرخی شدن قیمت ارز فسادآور است. با توجه به این شرایط مقرر شد جلسه ای دیگر تشکیل شود.

شیخی با اشاره به حضور معاون وزیر ارتباطات برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی گفت: توضیحات جوشقانی معاون وزیر ارتباطات این بود که این لایحه در راستای  کمک کردن به ایران است، اما نمایندگان معتقد بودند دلیل پیوستن به این کنوانسیون مشخص نیست و اینکه چه فوایدی برای ایران دارد و آیا جوانب امنیتی آن سنجیده شده است؛ با توجه به تمامی این ابهامات و نبود پاسخ قانع کننده لایحه با مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون از دستور کار خارج شد و به تصویب نرسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا