امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارگروه ویژه برای تعاونی‌های اعتبار تشکیل شود

رئیس اتاق تعاون ایران پیشنهاد داد که برای رفع مشکلات تعاونی‌های اعتبار، کارگروه ویژه‌ای متشکل از اعضای این اتحادیه تشکیل شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست با مدیران اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی‌های اعتبار گروه شغلی سراسر کشور، مدیران عامل تعاونی‌های اعتبار و معاون امور استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون، ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران، بر نقش و اهمیت تعاون در اقتصاد و تحقق جهش تولید تاکید کرد.

در این نشست مدیران تعاونی‌های اعتبار تهران و استان‌های کرمان، اصفهان، آذربایجان غربی و کردستان، مهمترین دغدغه‌ها و چالش‌های تعاونی‌های اعتبار را به رئیس اتاق تعاون ایران و عضو شورای پول و اعتبار بیان کردند.

اصلاح دستور العمل تأسیس و فعالیت تعاونی‌های اعتبار، تغییر اساسنامه تعاونی‌های اعتبار و استقرار تعاونی‌های اعتبار در سازمان‌های متبوع خود و پررنگ شدن نقش نظارتی اتحادیه مرکزی همچنین افزایش سود تسهیلات از مهمترین محورهای گفتگو و دغدغه‌های تعاونی‌های اعتبار بود.

تشکیل کارگروه ویژه برای تعاونی‌های اعتبار

عبدالهی در این نشست با استماع مشکلات تعاونی‌های اعتبار، تشکیل کارگروه ویژه ای از اعضای این اتحادیه را پیشنهاد داد و بیان داشت: با بررسی‌هایی که توسط این کارگروه صورت خواهد گرفت، محورهای اصلی مشکلات و موانع تعاونی‌های اعتبار احصا شود.

وی ادامه داد: با احصا این موارد، نشست مشترکی به معاون نظارتی بانک مرکزی برگزار خواهد شد و نمایندگان تعاونی‌های اعتبار می‌توانند مشکلات خود را در حوزه بانک مرکزی اعلام کنند.

عضو شورای پول و اعتبار در بخش دیگری از این گفتگو از برگزاری نشست دیگری با وزارت تعاون با این کارگروه خبر داد و اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات تعاونی‌های اعتبار در حوزه وزارت تعاون است که در این خصوص نیز نشستی با این وزارتخانه برای حل مشکلات تعاونی‌های اعتبار برگزار خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا