انرژی

جلسه کمیسیون انرژی با نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون انرژی اختصاص داشت به ارائه گزارش نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و به دنبال آن محورهایی در جلسه کمیسیون مورد بحث قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: ضرورت تخصیص ارز، موضوع خریداری تجهیزات داخلی، بحث بازنگری در قانون خریدهای داخلی در مقایسه با خرید های خارجی، پیگیری و نظارت بر اجرای مصوباتی که قبلا به عنوان قانون یا آئین نامه ابلاغ شده و در نهایت کمک به صدور خدمات فنی و مهندسی و به خصوص صدور مجوز برای ساخت تجهیزات ساخت داخل از جمله مواردی بود که در جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: قرار شد کمیسیون انرژی مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت را از مسئولان اجرایی پیگیری کند.

وی افزود: بخش دیگری از جلسه ارائه یافت به ارائه گزارش کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خصوص طرحی که برای حامل های انرژی و یکپارچه سازی تعرفه آن ها داشتند. آنها ایده ای داشتند و ایده مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما در نهایت تصمیمی اتخاذ نشد. در واقع گزارشی از یک ایده جدید برای یکپارچه سازی نظام تعرفه گذاری حامل های انرژی با تعریف یک واحد مشخص بود. مقرر شد این موضوع فعلا در همین حد مانده و بررسی بیشتر آن دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا