انرژی

تنزل دورنمای بلندمدت قیمت نفت توسط فیچ

موسسه اعتبارسنجی فیچ ریتینگز در اقدامی که منعکس کننده شرایط شکننده بازار نفت است، دورنمای قیمت بلندمدت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را از ۵۲ به ۵۰ دلار در هر بشکه کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسسه فیچ ریتینگز در جدیدترین به روزرسانی پیش بینی خود از قیمت نفت و گاز، قیمت نفت برنت در بلندمدت را ۵۳ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد در حالی که پیش بینی قبلی این موسسه از قیمت نفت برنت ۵۵ دلار بود.

فیچ دورنمای قیمت نفت برای سال ۲۰۲۲ را هم تنزل داد و قیمت نفت برنت را به دلیل مازاد ذخایر که ناشی از شیوع پاندمی ویروس کرونا است و همچنین توازن شکننده میان عرضه و تقاضا و کاهش قیمت سودآوری تولیدکنندگان در بسیاری از نواحی، ۵۰ دلار پیش بینی کرد که پایینتر از ۵۳ دلار پیش بینی قبلی این موسسه است. قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۲ هم ۴۷ دلار پیش بینی شد که پایینتر از ۵۰ دلار پیش بینی قبلی بود.

همچنین بخوانید

فیچ ریتینگز اعلام کرد: تنزل دورنمای بلندمدت قیمت نفت با وجود عملکرد بهتر از حد انتظار از ابتدای امسال تاکنون به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس، تسهیل محدودیتهای قرنطینه و احیای اقتصادی انجام گرفت که باعث شد دورنمای قیمت ۲۰۲۰ نفت را به ۴۱ دلار در هر بشکه افزایش دهیم.

این موسسه اعتبارسنجی همانند آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد پس از این که ذخایر نفت با نرخ ۶.۴ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۲۰ رشد کردند، بخشی از مازاد ذخایر در نیمه دوم امسال و در سال ۲۰۲۱ حذف شود.

فیچ خاطرنشان کرد جدا از عوامل بنیادین، قیمت نفت در بلندمدت منعکس کننده حرکت در جریان برای استفاده از منابع انرژی دارای آلایندگی اندک است.

به گفته تحلیلگران فیچ، زمان پیک تقاضا برای نفت تحت تاثیر تغییر مقررات، مالیات و فناوری قرار خواهد داشت که پیش بینی آن دشوار است اما ما بر این باوریم که گذر به انرژی پاک، چشم انداز رشد مصرف نفت را از اواسط دهه ۲۰۲۰ کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فیچ ریتینگز دورنمای قیمت گاز طبیعی هاب هنری در میان مدت و بلندمدت را تغییر نداد و همچنان دو دلار و ۴۵ سنت به ازای هزار فوت مکعب برآورد کرد اما میانگین قیمت ۲۰۲۰ را از یک دلار و ۸۵ سنت به دو دلار و ۱۰ سنت افزایش داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا