بورسبورس اوراق

از بازار بورس حمایت شود/ حقوقی‌ها مانع تعادل بازار هستند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حمایت از بازار بورس در تمام بازارهای بورس جهانی وجود دارد، گفت: شرایط عرضه و تقاضا در بازار بورس ایران باید به تعادل برسد و این تعادل باید از طریق بازارگردان‌ها اتفاق بیفتد نه حقوقی‌ها.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد محرم‌زاده در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به سپری شدن چهار ماه از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چه خدمات و اقداماتی برای رفاه و معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم؟ البته می‌دانم تصمیماتی گرفته شده اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی عملیاتی خواهد شد. وضع مردم از حیث تورم و گرانی بسیار بد است. انتظار داریم اقدامات انقلابی توسط مجلس یازدهم هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مظلوم با گرانی وحشتناک کود و بذر و عدم فروش محصولات مواجه هستند. آنها باید چگونه زندگی کنند و زنده بمانند؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا قیمت آهن، میلگرد و فولاد را گران کردید. آهن که جزء کالاهای وارداتی نیست این ظلم بزرگی است که منجر به گرانی خودرو و مسکن می‌شود.

محرم‌زاده در مورد وضعیت بازار بورس اظهار کرد: وضعیت کنونی بورس نگران‌کننده است. در همه کشورهای جهان از بورس حمایت می شود، البته این حمایت‌ها از طریق بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری اتفاق می‌افتد. شورای عالی بورس در ایران باید راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حمایت از بورس اتخاذ کند. شرایط عرضه و تقاضا در بورس باید به تعادل برسد و این تعادل باید توسط بازارگردان‌ها اتفاق بیفتد نه حقوقی‌ها. حقوقی‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کارخانجات و شرکت‌ها به طور متوسط با افزایش ۱۰۰ درصدی فروش روبرو بودند و این بازار باید هرچه سریع‌تر به تعادل می‌رسید اما در حال حاضر رفتار حقوقی‌ها مانع تعادل در بازار بورس شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا