انرژی

تجهیز شبکه‌ توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی

ایسنا/گیلان مدیرعامل توانیر گفت: در فاز نخست تبدیل شبکه مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار بستر اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان فراهم شد.

همایون حائری امروز در حاشیه آغاز فاز نخست تبدیل شبکه مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴ درصد شبکه در سطح گیلان، از کابل خودنگهدار برخوردار است، اظهار کرد: تلاش ما براین است تا این میزان را تا پایان سال به بیش از ۳۰ درصد و تا مهر ماه سال آینده به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل توانیر افزود: در پی بارش شدید نزولات آسمانی در بهمن ماه سال گذشته براساس تاکید وزیر نیرو و استاندار گیلان، تسریع در جایگزینی ‌شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه بستر اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر نخست با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان فراهم شد که در این فاز ۳۷۵ کیلومتر سهم شهرستان رشت و ۶۲۵ کیلومتر مربوط به سایر شهرهای استان گیلان است.

در ادامه ارسلان زارع، استاندار گیلان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۳۶ درصد شبکه‌های توزیع برق گیلان عمری فراتر از ۳۰ سال دارند و به لحاظ فرسودگی از متوسط کشوری بالاتر هستند، تبدیل شبکه سیم مسی به خودنگهدار برای کاهش آسیب‌پذیری ضروری بوده است.

وی افزود: بروز مشکلات در حوادث طبیعی به حدی بود که در برف بهمن ماه سال گذشته شاهد قطعی شبکه های برق در شهرها و روستاها به ویژه مرکز استان بوده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان به برنامه ریزی‌های موثر وزارت نیرو و اختصاص سهم قابل توجهی از میزان کشوری به گیلان اشاره کرد و گفت: از امروز تا حداکثر چهار ماه، ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع استان اصلاح و به کابل‌های خودنگهدار تجهیز خواهد شد.

زارع خاطرنشان کرد: با توجه به قول مساعد وزارت نیرو، حداقل ۵۰ درصد از شبکه‌های برق استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به کابل خودنگهدار مجهز می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا