انرژی

سامان‌یابی بخش آب در گرو به رسمیت شناختن مرزهای حوضه آبریز است

وزیر نیرو سامان‌یابی بخش آب را در گرو به رسمیت شناختن مرزهای حوضه آبریز دانست و گفت: در کشور، تجربه بسیار خوبی در زمینه مدیریت منابع آب داریم. از ۱۶ سال پیش این موضوع در دستور کار بوده و اسناد بالادستی متعددی را در این زمینه داریم.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در آئین آغاز به‌کار رسمی پروژه ساز و کاری مدیریت به‌هم پیوسته حوضه‌های آبریز، در نوزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار کرد: از سال‌های دور، این موضوع جزو برنامه‌های بخش آب کشور بوده است و طبق مصوبه هیئت وزیران، به لحاظ ساختاری باید به سمت مدیریت حوضه‌های آبریز حرکت کنیم.

وی با یادآوری مصوبات مرتبط در این ارتباط گفت: در یک ساختاری که ستادهای آن کاملا متمرکز و سطح آن هم منطبق بر تقسیمات کشوری است، رسمیت دادن و در عمل اقدام جدی در زمینه مرزهای حوضه‌ آبریز کار راحتی نیست، اما تمام کارشناسان می‌دانند که موضوع آب حتی در مناطق پرآب بسامان نخواهد شد مگر این که این مرزهای طبیعی عملا به رسمیت شناخته شود.
وزیر نیرو گفت: پیش‌نیاز اصلی انجام این کار پیچیده و سخت عزم کسانی است که این مسئله را می‌فهمند، آن را باور دارند و برایشان ارزش قابل ملاحضه‌ای دارد.

همچنین بخوانید

اردکانیان گفت: در کشوری مانند کشور ما به دلیل توزیع نامتوازن زمانی و مکانی بارش‌ها نیازی به انتقال‌های بین حوضه‌ای هم باشد تحت تاثیر شرایط خودش این مسئله تعریف می‌شود.

وزیر نیرو باید با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌ها را با کمک هم برطرف کنیم، گفت: مطالعات خوبی به عمل آمده و اگر چه هنوز مستقر نشده ولی به لحاظ نظری، سواد کافی در این زمینه وجود دارد و ما باید هنر اصلاح وضع موجود در حین حرکت را از خودمان نشان دهیم.

اردکانیان گفت: اولین اصل آن است که در این میدان کسانی که مسئله را باور دارند پا پیش بگذارند و مسئولیت کار را بپذیرند. وی افزود: دومین اصل این است که در سازمان فعلی دولت هر روز سعی می‌کنیم سطح مفاهمه در این خصوص را گسترش دهیم.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا