انرژی

آژانس آمریکایی به دورنمای تقاضا برای نفت بدبین شد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را به دلیل انتظار برای رشد کمتر مصرف در چین، در مقایسه با گزارش ماه گذشته خود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش “دورنمای کوتاه مدت انرژی”، پیش بینی کرد تقاضای چین برای نفت در سال میلادی آینده یک میلیون بشکه در روز رشد می کند که کمتر از ۱.۵ میلیون بشکه در روز پیش بینی ماه گذشته این آژانس است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضای جهانی برای نفت در اوت به میزان یک میلیون بشکه در روز رشد کرد که کندترین رشد ماهانه از زمان آغاز بهبود تقاضا پس از وضع قرنطینه مقابله با ویروس کرونا در ماه مه بود. همچنین در اوت برای نخستین بار روند رشد عرضه جهانی از رشد تقاضای جهانی برای نفت فراتر رفت.

همچنین بخوانید

با وجود روند متفاوت رشد تولید و مصرف جهانی نفت در اوت، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد روند توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ در نتیجه تداوم روند احیای تقاضا، محدودیت عرضه اوپک پلاس و کاهش تولید ناشی از قیمت پایین در آمریکا، نزدیکتر خواهد شد.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۳۸ میلیون بشکه در روز می رسد که ۱۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از برآورد ماه گذشته این آژانس است اما پیش بینی می شود تولید در سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۰۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تولید نفت آمریکا در سپتامبر ۴۰۰ هزار در روز رشد ماهانه کرده و به ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز می رسد زیرا اپراتورها چاههای بیشتری را به چرخه فعالیت بازگرداندند اما تولید نفت آمریکا پس از سپتامبر اندکی کاهش پیدا کرده و فعالیت حفاری جدید، کاهش تولید چاههای قدیمی را جبران نمی کند.

تولید نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ پایین ۱۱ میلیون بشکه در روز بود و در نیمه دوم سال به ۱۱.۰۸ میلیون بشکه در روز می رسد و در دسامبر به ۱۱.۴۳ میلیون بشکه در روز صعود می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ را حدود ۵۰ سنت در هر بشکه نسبت به گزارش ماه پیش افزایش داد اما قیمت مورد پیش بینی برای سال ۲۰۲۱ را به همین میزان کاهش داد.

بر اساس گزارش پلاتس، این آژانس انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۰ به ۳۸ دلار و ۹۹ سنت و در سال ۲۰۲۱ به ۴۵ دلار و هفت سنت برسد. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت را ۴۱ دلار و ۹۰ سنت برای سال ۲۰۲۰ و ۴۹ دلار و هفت سنت برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا