اقتصاد کلان

خسارت ۱۵ تریلیون دلاری تعطیلی مدارس به اقتصاد آمریکا!

این میزان معادل ۶۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی نسبت به کاهش شدید رشد اقتصادی کشورها طی یک دهه آینده به دلیل بسته ماندن مدارس و مراکز آموزشی هشدار داده است. طبق اعلام این سازمان، بسته ماندن مدارس می تواند متوسط رشد اقتصادی جهان را ۱.۵ درصد کاهش دهد که این رقم برای اقتصاد آمریکا چیزی حدود ۵۳ تریلیون دلار خواهد بود یعنی بیش از دو سوم میزان تولید ناخالص داخلی این کشور.

طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش خود اعلام کرده است اصلی ترین آسیب تعطیلی مدارس بر اثر کرونا، کاهش توانایی ها و قابلیت های مختلف دانش آموزان است که باید به صورت تدریجی و در محیط آموزشی آن ها را فرا بگیرند. کاهش توانایی های مختلف دانش آموزان به تدریج باعث کاهش بهره وری آن ها خواهد شد به طوری که ممکن است تنها در آمریکا، میزان تولیدات ناخالص داخلی تا ۶۹ درصد سقوط کند. در صورتی که تعطیلی مدارس ادامه دار باشد یا بازگشت به حالت قبلی بیش از حد طول بکشد، آسیب های وارده به اقتصاد می تواند از این هم بیشتر باشد.

همچنین بخوانید

برای چندین ماه، اکثریت دانش آموزان در جهان از کلاس های درس دور بوده اند و مدارس تنها پذیرای شمار معدودی از دانش آموزان بوده اند. با این حال این نگرانی وجود دارد که با بسته باقی ماندن کلاس ها، شکاف های آموزشی بیش از پیش تشدید شوند. در شرایطی که معلمان به تلاش های خود برای ادامه آموزش مهارت های کاربردی به کودکان از طریق ابزارهای اینترنتی ادامه می دهد، ضروری است معلمان منابع بهتری برای آموزش در شرایط کنونی را توسعه دهند.

از سوی دیگر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، همه گیری کرونا را فرصتی برای افزایش زمان مطالعاتی و کسب مهارت های کاربردی توسط دانش آموزان دانسته است به شرطی که قادر باشند از ابزارهای یادگیری از راه دور به درستی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا