بین الملل

قیمت نفت پس از یک سقوط سنگین ۳ درصد جهش کرد

قیمت‌های نفت خام در حالی بخشی از سقوط سنگین جلسه قبل خود را جبران کردند که تشدید شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها نگرانی‌هایی را در مورد چشم‌انداز تقاضا به وجود آورده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت‌های نفت خام در حالی بخشی از سقوط سنگین جلسه قبل خود را جبران کردند که تشدید شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها نگرانی‌هایی را در مورد چشم‌انداز تقاضا به وجود آورده است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت ۱.۲۱ دلار یا ۳ درصد جهش کرد تا در پایان معاملات دیشب در قیمت ۴۰.۹۹ دلار بسته شود. این شاخص در پایان معاملات چهارشنبه بیش از ۵ درصد سقوط کرده بود و برای اولین بار از ماه ژوئن زیر ۴۰ دلار بسته شده بود.

تا ساعت ۷:۱۷ روز پنجشنبه به وقت تهران، قیمت شاخص برنت ۰.۴۷ درصد یا ۰.۱۹ دلار افت کرد و به ۴۰.۶۰ دلار بازگشت.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۲۹ دلار یا ۳.۵ درصد جهش کرد و در پایان معاملات دیشب به ۳۸.۰۷ دلار بازگشت. این در حالی صورت گرفت که در پایان معاملات روز قبل این شاخص نزدیک به ۸ درصد سقوط کرده بود.

تا ساعت ۷:۲۰ پنجشنبه به وقت تهران، شاخص نفت نیمه‌سنگین آمریکا ۰.۲۵ دلار یا ۰.۶۶ درصد افت کرد و به ۳۷.۸۰ دلار بازگشت.

با این نوسانات قیمت شاخص‌های نفت خام از سطح پایین سه‌شنبه شب خود فاصله گرفتند. سقوط سنگین روز سه‌شنبه پس از آن اتفاق افتاده بود که عربستان سعودی با نگرانی از کاهش تقاضای نفت، قیمت فروش نفت خام خود برای ماه اکتبر را پایین آورده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا