صنعت، معدن، تجارت

بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان نتیجه تخفیفات تعرفه‌ای

معاون سازمان بنادر گفت: بازگشت ارز موردنیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای  است که سازمان بنادر در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای  است که سازمان بنادر و دریا نوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظر گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای در نظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشور اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و نرخ پایه THc را تا ده درصد کاهش داده است. 

وی بیان کرد: این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز، ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادر کشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت نماییم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریا نوردی به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور هم اشاره ای داشت و گفت: از آنجایی که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم؛ لذا به منظور کمک و تقویت صادرات در این بخش و هزینه های مترتب (حقوق و عوارض ) شناورهای یخچالی وهمچنین  THc کانتینرهای یخچالی؛ طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه ای به منظورتدوین  بسته های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر و دریا نوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه ای به همین منظور اواسط هفته آینده بر گزار خواهد شد که نتایج حاصله از تصمیمات متخذه را در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا