صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید در اقلام مهم صنعت ساختمان، بیش از دو برابر نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی گفت: این نمایشگاه با دریافت مجوزهای لازم و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه صنعت ساختمان به صورت صد در صد با تأمین مواد اولیه از داخل کشور کار می‌کند، ادامه داد: در این حوزه نه تنها نگرانی از بابت تأمین مواد اولیه نداریم؛ بلکه در اقلام مهم این صنعت نظیر فولاد، سیمان و کاشی سرامیک تقریباً بیش از دو برابر نیاز تولید داریم.

صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته

سرپرست وزارت صمت افزود: از ده میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به هفت میلیارد دلار مربوط به مصالح ساختمانی بوده است.

از صادرکنندگان برتر سیمان در دنیا هستیم

سرقینی گفت: امروز کشور ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد منطقه و یکی از عمده صادرکنندگان سیمان دنیا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در صادرات شیشه و کاشی و سرامیک نیز صادرکننده مهمی به شمار می‌رویم.

سرپرست وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مصالح ساختمانی زیادی را در ساخت و سازها در قالب هدر رفت از دست می‌دهیم که بخشی از آن به نحوه ساخت و سازها بازمیگردد و بخشی دیگر را با مدیریت می‌توان به حداقل رساند.

انجام کار جدی روی سبک سازی در صنعت ساختمان برای مصرف بهینه مصالح

سرقینی با اشاره به تولید مناسب و فزاینده مصالح ساختمانی گفت: رعایت مصرف بهینه ضرورت دارد و باید در حوزه ساختمان کار جدی روی سبک سازی انجام شود.

وی با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان تصریح کرد: نوآوری و سبک سازی در تهیه مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان‌هایی سبک و مقاوم در برابر زلزله باید تداوم داشته باشد.

سرپرست وزارت صمت همچنین با اشاره به وجود معادن غنی مرتبط با تولید مصالح ساختمانی در کشور گفت: هیچ گونه مشکلی در تأمین مواد اولیه و محصولات مرتبط با ساختمان که مورد نیاز کشور است، وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا