بین الملل

شرکت‌های آمریکایی خواهان ماندن در چین هستند

دولت ترامپ در حالی در نظر دارد تجارت آمریکا را از چین جدا کند که تحقیقی جدید نشان داد ۹۲.۱ درصد از شرکت‌های آمریکایی حاضر در چین، هیچ برنامه‌ای برای ترک این کشور ندارند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، در حالی که دولت ترامپ در نظر دارد تجارت آمریکا را از چین جدا کند، تحقیقی جدید نشان داد ۹۲.۱ درصد از شرکت‌های آمریکایی حاضر در چین هیچ برنامه‌ای برای ترک این کشور ندارند.

طبق بررسی اتاق بازرگانی آمریکا تنها ۵.۱ درصد از شرکت‌های آمریکایی که دارای درآمد جهانی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هستند در نظر دارند چین را ترک کنند.

تنها ۴.۳ درصد از شرکت‌های آمریکایی عضو اتاق بازرگانی در نظر دارند بخشی از فعالیت‌های خود را به آمریکا بازگردانند. حدود ۷۰.۶ درصد از این شرکت‌ها هیچ تغییری در زنجیره تولید خود نخواهند داشت که این ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

بیش از ۸۵ درصد از شرکت‌های این تحقیق به مدت ۱۰ سال یا بیشتر در چین قرار دارند. تنها ۴.۶ درصد از این شرکت‌ها سابقه حضوری کمتر از ۵ سال در چین دارند.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در چین، کر گیبس، می‌گوید: بزرگترین نگرانی ما این است که ببینیم هدف کاخ سفید چیست و ما چه سرنوشتی خواهیم داشت.

این تحقیق نشان داد که حدود ۲۲.۵ درصد از این شرکت‌ها به علت جنگ تعرفه‌ای بین دو کشور سرمایه‌گذاری‌های جدید خود را به تعویق انداخته‌اند. البته این میزان در سال ۲۰۱۹ برابر با ۳۲.۳ درصد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا