انرژی

رئیس قوه قضائیه: مدیریت مصرف آب امری ضروری است

رئیس قوه قضائیه مدیریت مصرف آب را امری ضروری دانست و گفت: خواسته مردم استان چهارمحال و بختیاری از نخستین ساعات حضورم در این استان، اتخاذ تصمیم عادلانه برای موضوع آب بوده که البته مورد تاکید ما هم هست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی شامگاه ۲۰ شهریور در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری، در یک گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به اینکه این استان، استان آب، آئینه و آفتاب است، اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات آسمانی میزان آب کم شده و همین مسأله سبب شده که مردم این استان و استان‌های همجوار دچار مشکل شوند. جلسه‌ای مختص موضوع آب با حضور مسئولان محلی تشکیل شد و البته در جلسه شورای اداری نیز با وجود مطرح شدن مسائل مختلف، دیگر بار به موضوع آب پرداخته شد.

وی افزود: در ابتدا کارگروهی را برای دغدغه‌مندان این استان تشکیل داده و تاکنون ۱۳ جلسه پس از این کارگروه با حضور مسئولان استان و استان‌های همجوار برگزار شد. هدف این سفر شنیدن نقطه‌نظرات کشاورزان و دیگر آحاد مردم استان بوده است.

رئیس قوه قضائیه نکته مهم را تشکیل سریع جلسه شورای اداری آب توسط وزیر نیرو مطرح و تصریح کرد: وزیر نیرو باید نکات مطرح شده توسط مردم چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار را مورد عنایت قرار دهد، چراکه کاهش بارش‌ها سبب رسیدن ذخیره آب از ۶ میلیارد متر مکعب به ۳ میلیارد متر مکعب شده است.

رئیس قوه قضائیه مدیریت مصرف آب را امری ضروری دانست و گفت: خواسته مردم استان چهارمحال و بختیاری از نخستین ساعات حضورم در این استان، اتخاذ تصمیم عادلانه برای موضوع آب بوده که البته مورد تاکید ما هم هست.

وی درباره انتخاب روستای شیخ‌شبان به‌عنوان اولین مقصد سفر خود در این استان بیان کرد: این روستا بالاترین نمره را از دوران دفاع مقدس کسب کرده است و وظیفه خود دانستم که به روح شهدای والامقام این روستا و ایثارگران ادای احترام کرده و به درد و دل این مردم فهیم گوش دهیم.

رئیس دستگاه قضا مشکل مردم روستای شیخ‌شبان را مرتبط با رای صادره از سازمان منابع طبیعی عنوان و اظهار کرد: شورایی با حضور مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست و دادگستری باید در ظرف زمان سه‌ماه تشکیل شود و تنها سقف سه ماه برای رسیدگی به این امر در نظر گرفته شده است، مردمی که نسبت به این کشور ادای دین کرده‌اند باید به مطالباتشان رسیدگی شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ مشکلی در این کشور وجود ندارد که قابل حل نباشد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۵ تیم کارشناسی پیش از این سفر مسائل و مشکلات این استان را بررسی کرده‌اند، گفت: تصرف اراضی، موضوع آب، تولید و احیای برخی کارگاه‌های تعطیل‌شده و شرکت‌های خصوصی از مهم‌ترین مسائل مهم این استان است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نتایج این سفر را احساس کنند، ادامه داد: ۱۰۰۰ میلیارد ریال از محل قوه قضائیه و منابع استانی برای حل مسائل قضایی، زندان‌ها و … درنظر گرفته شد و اقدامات اساسی نیز باید در تهران حل شود، باید گفت که سفر بخشی از قضیه بوده و پیگیری مسائل و مشکلات مهم است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه رسانه‌ها نسبت به مسائل قوه قضائیه سخت‌کوش هستند، خاطرنشان کرد: رساندن دغدغه مردم به مسئولان باید مدنظر اصحاب رسانه باشد، خبرنگاران پل ارتباطی صادق بین مردم و مسئولان بوده و دیدگاه‌های آنان را کامل مطرح کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا