انرژی

عرضه دستگاهی برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته چاه‌های نفت

عکس تزیینی است
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌ببنیان مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات در چاه‌های نفت شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا رفیعی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی و ساخت دو محصول “اندازه‌گیری دما” و “فشار درون‌چاهی” گفت: ما با به‌کارگیری علوم نوین صنعتی با فناوری بالا و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی توانستم نیاز صنایعی مانند نفت، گاز وپتروشیمی را رفع کنیم.

وی کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی را از اهداف این شرکت دانش بنیان نام برد و اظهار کرد: ابزار اندازه‌گیری فشار و دمای درون چاهی یکی از محصولات این شرکت است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ابزار برای کسب اطلاعات دما و فشار درون چاه بهره گیری می‌شود .

همچنین بخوانید

رفیعی زاده با بیان اینکه این دستگاه قادر به ذخیره سازی داده‌ها است، ادامه داد: سیستم Power Safety Device محصول دیگر این شرکت است که در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات استفاده می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بارهای الکتریکی ساکن حساس هستند، این سیستم PSD به‌ گونه ای طراحی شده که امواج را در مدارات خود تخلیه کرده و مانع از رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی شود.

وی اضافه کرد : ارائه باتری‌های درون چاهی تا دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد و در سایز و ابعاد مختلف برای انواع ابزارهای نمودارگیری محصول بعدی ما است. CCL هم محصولی است که با تلاش متخصصان ما طراحی و تولید شده است. این ابزار  با استفاده از نیروی مغناطیسی آهن‌ربای ثابت موجود در خود و بازخورد الکتریکی این امواج در محیط می‌تواند متناسب با ضخامت جداره آهنی پیرامون خود یک موج الکتریکی ایجاد کند که برای تعیین محل اتصال لوله‌های جداری و تعیین عمق در چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، رفیعی زاده سیستم Wellhead Monitoring، طراحی و ساخت Intercom System، اجرای میدانی کنتور هوشمند آب با استفاده از سیستم DTMF، طراحی و ساخت سیستم هیبریدی تامین انرژی الکتریکی هاب سویچر شبکه گروه ملی فولاد ایران و سیستم فلزیاب PULSE INDUCTION را از دیگر محصولات این شرکت نام برد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا