اقتصاد کلان

شرایط تردد در مرزهای عراق/ چذابه هر روزه شد

در حال حاضر تمامی مرزهای ایران با عراق فعال است و مرز چذابه که به عنوان آخرین مرز بسته ایران با عراق از چندی پیش باز شده بود، از امروز فعالیت آن در تمام روزهای هفته خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، از اسفندماه سال گذشته و در جریان شیوع ویروس کرونا تردد در مرزها از جمله مرز عراق دچار مشکلاتی شد که برای دوره‌ای متوقف بود، اما از ابتدای سال جاری به تدریج فعالیت از سر گرفته شد و طی هفته های اخیر مرز چذابه که مدتها بسته بود نیز بازگشایی شده است.

در ابتدا فعالیت در مرز چذابه دو روز در هفته به صورت آزمایشی و تردد حدود ۳۰ کامیون بود که به تدریج به ۱۷۰ کامیون رسید.

اما تازه‌ترین اعلام لطیفی -سخنگوی گمرک – از این حکایت دارد که با تصمیم مدیران گمرک «شیب» عراق و «چذابه» خوزستان ایران از امروز ۲۲ شهریورماه تشریفات گمرکی طی تمام روزهای هفته برای کالاهای صادراتی از این مرز انجام خواهد شد.

به غیر از چذابه که فعالیت آن به صورت هر روز خواهد بود مرز خسروی نیز در تمامی روزهای هفته به غیر از ایام تعطیل فعال است.

در مرز مهران نیز فعالیت چهار روز در هفته انجام می‌شود ولی در سایر مرزهای عربی و همچنین اقلیم کردستان فقط دو روز در هفته و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه است.

میزان تردد کالا در مرزهای عراق به طور معمول روزانه ۲۵۰ کامیون است ولی باتوجه به این‌که کامیون‌های عراقی بیش از استاندارد ایرانی بار در کامیون‌های خود دارند، می‌توان گفت که تعداد کامیون‌ها در روز به حدود ۳۰۰ مورد نیز می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا