امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رشت- رئیس سازمان چای کشور از خریداری بیش از ۱۱۴ هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران نیز پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب جهانساز صبح شنبه در گفتگویی با اشاره به ادامه برداشت برگ سبز چای تا ۳۰ مهر ماه امسال، اظهار کرد: از ابتدای آغاز برداشت برگ سبز چای از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۱۱۴ هزار و ۹۸۶ تن برگ برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های برداشت شده ۴۵۶ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۵۲ درصد برگ‌های سبز چای خریداری شده از چایکاران از نوع درجه یک و ۴۸ درصد آن نیز درجه ۲ است.

جهانساز با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران به حساب آنها واریز شد، افزود: در مجموع ۳۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

وی به مشارکت ۱۶۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران، تصریح کرد: تاکنون ۲۶ هزار تن چای خشک نیز در تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مدت باقی مانده تا پایان برداشت از باغات چای کشور بیش از ۱۵ هزار تن برگ سبز چای دیگر در استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا