صنعتصنعت، معدن، تجارت

فاز ۱۴ پارس جنوبی اولویت و دغدغه ملی ایدرو است

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی و در نشست با مجری طرح این فاز تاکید کرد برای ایدرو به عنوان نخستین سازمان توسعه‌ای که بیش از نیم قرن به طور مستمر در حال اجرای طرح های عظیم و حیاتی کشور میباشد شتاب بخشی و تکمیل این پروژه یک دغدغه و اولویت ملی است.

امیر بیات به طور خاص تجربه و دانش انباشته ایدرو در اجرای فازهای ۱، ۶، ۷، ۸، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را مزیت و سرمایه ملی دانست که در سایه اعتماد وزارت نفت به توان متخصصین داخلی در فاز ۱۴ بیشترین تبلور و نمود را یافته است.

بیات با اشاره به ثبت رکوردهای افتخارآمیز در بخش دریایی و ساخت سکو و سازه های دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی به وسیله متخصصان داخلی در شرکتهای تابعه ایدرو افزود: این سازمان در مقام راهبر کنسرسیوم سازندگان فاز ۱۴ نگاه و دغدغه کلان خود را نهایت همگامی با وزارت نفت و دقت و سرعت در اجرای این پروژه عظیم ملی در شرایط ویژه جنگ اقتصادی کنونی می داند.

بیات همچنین خواستار ادامه پشتیبانی وزارت نفت از کنسرسیوم سازندگان تماماً ایرانی فاز ۱۴ با اعمال پیشنهاد دانشگاه صنعت نفت در خصوص تکمیل برآوردهای کارشناسی احداث این پروژه عظیم ملی شد.

در ادامه نشست توسلی پور مجری پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز ضمن ابراز رضایت از اقدامات ایدرو در اجرای درخور تقدیر بخش دریایی پروژه و نیز پویایی و تحولات مثبت ماههای اخیر ، استمرار تعامل و همکاری وزارت نفت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را مورد تاکید قرار داد و خواستار حداکثر شتاب بخشی به فرآیند های اجرای عملیات احداثی و نیز هم افزایی دو چندان شرکت‌های کنسرسیوم و تسهیل فعالیت‌های پیمانکاران فرعی شد.

در این دیدار همچنین مسئولان اجرایی کنسرسیوم و IPMI گزارش های لازم را ارائه دادند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا